.MOV bestanden in Vegas Pro 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompuGj

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
92
Hoi allemaal! :)

Ik heb me pas Vegas Pro 9 en een Canon EOS 550D (ook: Rebel t2i) aangeschaft. Maar jammer genoeg lukt het me niet om de .MOV files die deze 550D (in Full HD) schiet, te importeren in Vegas Pro 9.
Converteren heb ik al met verschillende programma's gedaan, maar telkens gaat er wel een beetje kwaliteit verloren. Voor de rest heb ik al veel geprobeerd, maar is het me niet gelukt.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan aanpakken?

Alvast bedankt!

CompuGj :)
 
Om video goed te kunnen bewerken is AVI formaat aanbevolen, avi is niet gecomprimeerd en geeft zo het beste beeld.
Ook laat avi zich het mooiste bewerken.
Ik zelf werk met Adobe premiere en deze kan ook mpeg aan, ik weet niet of Vegas dat ook wil maar rename de mov. bestanden eens gewoon in mpeg.
 
Het mpeg trucje lijkt niet te werken :( Weet je misschien een goede converter die geen kwaliteitverlies teweeg brengt? :)
 
MOD. bestanden kun je wel renamen naar mpeg, mov. moet je idd converteren.
Converteren brengt altijd verliezen met zich mee, zoek eens op internet naar een gratis converter (convert mov. to mpeg / avi)
ikzelf werk met avi dus gebruik het niet, ik capture al mijn video's in Avi

Mocht je echt profesionele video hulp kan ik je het volgende forum aanraden :
http://www.videomontageforum.nl/forum/

Al is de Canon EOS 550D niet ontworpen om alleen video mee te schieten maar vooral voor fotografie.
Wil je kwaliteit moet je toch een camcorder kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens gezocht en heb een goede HD converter gevonden. Dus ik heb mijn .MOV files geconverteerd naar .avi. Als ik deze avi-file gewoon met VLC player afspeel, zie ik echt enorm weinig kwaliteitsverlies. Als ik deze dan importeer in Vegas Pro 9, dan krijg ik zwart scherm en enkel audio!!

En wat de kwaliteit betreft, is dit Full HD apparaatje echt de max! :)

Grtz,
CompuGj
 
"zwart scherm en enkel audo" dan is niet de juiste codec geinstalleerd

Over de kwaliteit valt te twisten, zelfs canon zelf geeft aan voor video een camcorder te gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan