.Avi op Dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Hallo mensen,

het is misschien een hele domme vraag, maar goed. Hoe moet ik nou rechtstreeks een .avi film op een dvd branden? Via Nero lukt het mij niet: een dvd-video kan ik niet branden (foute licentie) en een data-dvd leest mijn dvd-speler niet (geen Divx ondersteuning?). Ik brand nu regelmatig mijn .avi films met ConvertXtoDvd, maar dit duurt met mijn pc 2 uur wat ik een beetje lang vind en bovendien zet hij het .avi bestand ook om. Wat ik dus zoek is een rechtstreekse .avi brander.

Ik hoop dat jullie iets weten :)

Groetjes
Luuk
 
Als ej dvd-speler geen avi ondersteund, zal je wel de weg moeten bewandelen die je nu gaat!

Hoe sneller je pc, hoe sneller het omzetten zal gaan!

Een avi brand je gewoon als datadvd, dus geen videodvd!
Maar voor je mediaplayer heb je er dus niets aan.
 
Beste Luuk, als eerste ben ik zo vrij geweest om jouw vraag te verplaatsen naar de juiste sectie.

Wat jij wilt kan wel, maar niet zonder de conversieslag, dus ben je toch al gauw 1 á 2 uur zoet. Hier kom je niet onderuit.

Je kan bijv. de avi met dvdflick(gratis) omzetten naar dvd video met een eenvoudige menu indien gewenst.

Aangezien je geen geldige licentie hebt om dvd's te maken/branden met Nero is imgburn een goede gratis alternatief.

Beide zijn er overigens in het Nederlands, wel zo makkelijk
 
Sorry voor de foute sectie, maar zoals ik al zei, ik gebruik nu ConvertXtoDvd om mijn avi bestand te converteren en te branden wat wel goed gaat, alleen te lang duurt (idd heel sloom, ik heb een slome single core). Wat ik niet kan vinden is of mijn dvd speler divx ondersteunt? Type: JVC XV-N33. Ik begrijp dus dat er dan geen alternatieven zijn :(
 
Hmm ja die dingen heb je tegenwoordig ook. Nog niet aan gedacht! op die dingen zet je dus al je films etc. (soort hdd) en dan sluit je die aan op je tv en die speelt ze af? Best handig :)
 
Volgens de handleiding op pagina 16. Overigens is het de jvc xv-n330 heb je idd geen afspeelmogelijkheid voor avi.

Ik zie dan 2 opties.
a: op deze manier verder blijven ploeteren.
b: een goedkope dvdspeler in de winkel halen. De meeste spelen werkelijk alles af.
c: de tip van Harry Snor:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Vooral 'n goedkope nemen: die spelen bijna alles af.
M'n dure Sony heeft 'n dure smaak betreffende 't merk DVD's....

Bij 'n streamer kun je rechtstreeks van je PC afspelen, je hoeft dus niets meer over te zetten, te converteren of te branden...

Greetz,

Harry.
 
Ik blijf dan bij optie a.. de rest is mij te duur. Overigens lijkt een streamer mij wel ideaal voor later alleen ik snap nog niet echt hoe zoiets werkt maar dat ben ik nu aan het zoeken.

In ieder geval allemaal bedankt :) :thumb:
 
Ik heb een AKAI dvd spelertje € 29 met een USB aansluitng waar ik zowel de avi-film op een USB stick kan zetten of de AVI film op een dvd-rw als dvd-r kan zetten en afspelen
 
Hoi Harry Snor,

Een vraagje over de link die je vermelde.:D
Hoe werkt zo een streamer en hoeveel films( bestanden ) kan je erop plaatsen?

Want ik heb meerdere films op mijn pc staan en ben het beu om steeds mijn pc aan de tv aan te sluiten.
Kan het gewoon om eender welke tv aangesloten worden denk je..mijne is een Samsung plasma van 3 jaar oud ongeveer.



Bedankt hoor:thumb:
 
@cherifo

Graag je eigen vraag plaatsen, deze is al van vorig jaar en mag met rust worden gelaten.
Succes, Jackall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan