2 BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ontbijtkoek

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
31
Hallo,
Sinds ik mijn nieuwe computer heb , heb ik last van 2 verschillende BSOD's, namelijk:

PFN_List_Corrupt 0x0000004e

en

driver_irql_not_less_or_equal 0x0000003B

Edit: weer een nieuwe bsod System_Service_Exception 0x0000003B

Ik heb verschillende dingen geprobeerd die ik op fora gelezen heb maar ik kom er echt niet uit.

Wat ik heb geprobeerd:

-Memtest een nachtje laten lopen. Geen errors
-Drivers opnieuw geinstalleerd van mn videokaart en chipset
- sfc /scannow gedaan in cmd. Geen errors gevonden.
- Met driver max gescanned for drivers die oud waren.
- Windows opnieuw geinstalleerd

Mijn computer is ook niet stoffig dus ik denk ook niet dat die snel te warm wordt.

Ik heb de volgende hardware in mijn computer:

Videokaart: GTX 560 TI
Moederbord: Asus P8P67 LE
RAM: 8 GB RAM GEIL black dragon
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz

Ik heb geen idee meer waar ik nog kan zoeken voor het probleem, please help me:confused:

Ontbijtkoek
 
Laatst bewerkt:
Open eens Probleemrapporten en -oplossingen waardoor je mss tot een oplossing komt.

Kijk iig ook eens in de Wndows Logboeken [windowstoets+r]-> typ: eventvwr.msc en zoek naar een fout. Klik op Windows logboeken -> Systeem -> klik op de kolom Niveau om de kritieke fouten en waarschuwingen bovenaan te krijgen, wat de zoektijd kan versnellen...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie.

en dan? er staat:

Er zijn geen problemen gevonden.


Edit: ik zie dat je je bericht heb aangepast. Ik ga dat nu proberen
 
Laatst bewerkt:
En waar moet ik precies naar zoeken?

Dit zijn ene paar van de fouten die ik tegen kom:

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000d1 (0xfffff8800171fc08, 0x0000000000000002, 0x0000000000000008, 0xfffff8800171fc08). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 071011-27456-01.

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen

En als ik het op tijd selecteer:
Als ik vlak voor de error kijk van dat het system opgestart is zonder eerst correst te worden afgesloten. dan is het enige wat ik zie met niveau "informatie" dit:
De Application Experience-service heeft nu de status wordt uitgevoerd.

En daarna kwam blijkbaar dus de bsod. want 3 minuten later ( de eerst volgende log) is dit "besturingssysteem wordt gestart op systeemtijd ‎2011‎-‎07‎-‎10T18:19:20.109999300Z."
 
En heb zojuist weer een andere BSOD ervaren

System_Service_Exception 0x0000003B
 
Pak al die *.dmp files eens in met 7-zip en voeg ze eens als bijlage aan je volgend bericht met de paperclip...
 
Zoals bij alle software het geval is, worden drivers door de fabrikant verbeterd en bijgewerkt om “bugs” te verwijderen, xtra functionaliteit aan de hardware toe te voegen of de prestatie van het apparaat te verbeteren. Als je niet regelmatig een update van je drivers uitvoert, kunt u problemen krijgen, variërend van relatief kleine, zoals hardware die slecht functioneert en fouten lijkt te bevatten, tot grotere, zoals falende hardware, conflicten en een volledige crash van het systeem.
Gebruik DeviceDoctor

Voer iig ook malwarescan uit volgens de link in mijn handtekening of deze online onafhankeijke malware scans
 
Laatst bewerkt:
En heb zojuist weer een andere BSOD ervaren

Bekijk de BSOD's met BlueScreenView : http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/BlueScreenView.shtml
Screenshots : http://www.softpedia.com/progScreenshots/BlueScreenView-Screenshot-134999.html

Zoek per gebeurtenis met behulp van de termen Bug Check String, Bug Check Code en Caused By Driver naar een mogelijke oorzaak.

Kijk ook eens hier : Stopfouten (blauw scherm) in Windows oplossen - http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Resolving-stop-blue-screen-errors-in-Windows-7
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie ronnie. Heb daardoor een mogenlijke hotfix gevonden hier http://support.microsoft.com/kb/978982/nl voor 1 van de bsod's. Alleen het probleem is dat in de email die je krijgt na dat je een hotfix wilt downloaden het gebied achter Gebruikers naam en Wachtwoord leeg is. Ik kan em dus niet downloaden :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan