Proggie voor het netwerk maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceesie15

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Berichten
128
Hoi,
Is er een programmatje die je netwerk in een keer insteldt zodat ik gewoon van de ene pc naar de andere pc bestanden kan uitwisselen?

ik heb een pc met windows 7 en een laptop met xp.
ook op het netwerk zit een beomedia en een wii
de router is een netgear 3700
ik kan wel met alles internetten maar niet van de ene naar de andere pc.
ik heb wel diverse instellingen geprobeerd maar werken ho maar.
dus ik dacht een programma die alles in de pc vanzelf instelt zou wel handig zijn.
Dusss.
 
Ach dan zou het leven mooi zijn! :)
Maar ik denk dat je nog eens in de instellingen moet duiken.
W7 gebruikt standaard een extra beveiliging waardoor het niet met XP praat. De rest zou elkaar gewoon moeten kunnen zien! Toch?

Zit alles in de zelfde werkgroep?
Bestanden delen aangezet?

Ik met nu even weg maar als je er zodadelijk nog niet uit bent zal ik de instellingen waar je op moet letten voor je uitschrijven.
 
Ik heb alles nog even na gekeken,maar ik wacht wel even tot je terug ben.
 
Ok daar gaat ie dan:
In W7 (want daar zal het probleem wel zitten vermoed ik): Configuratiescherm - Netwerkcentrum openen, en dan in de linkerkolom
Geavanceerde instellingen voor delen openen.
Kopje Thuis of werk uitklappen en het volgende checken of aanpassen:

Netwerkdetectie inschakelen (aan)
Bestands en printerdeling inschakelen (aan)
Openbare mappen: Delen inschakelen,
(het meeste zal standaard aan staan, maar nu komt het!)

Onder het kopje Verbindingen voor het delen van bestanden
Moet je alleen de onderste aanzetten, dus
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken (aan)

Als dat uit staat (en dus 128 bits versleuteling aan) dan kan W7 niet met WXP praten omdat WXP dat niet ondersteunt.

Verder moet je deze checken:
Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen (aan)
want ook dat handelt WXP anders af dan W7.

dan zie je nog onderaan:
Verbindingen met een thuisgroep
Weer de onderste optie kiezen: gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken (aan)

Dan kun je het hoofdstuk Openbaar nog uitvouwen.

Hier vind je de zelfde instellingen maar nu gelden ze voor een bredere toegang. Zolang je achter een router werkt kun je de zelfde instellingen aanhouden.

Hoop dat je er uit komt en dat het zo wel lukt!
Anders horen we het wel weer.
 
Ook heb ik nog even gekeken naar de router instellingen, maar ik kan niets vinden.
Moet ik niet een bepaalde poort open zetten ofzo iets?
 
In de router hoef je voor je lokale netwerk niets aan te passen.
Wil je een bepaalde pc vanaf het internet kunnen benaderen dan moet je wel een poort forwarden...
 
Ik heb alle instelling gezet zoals je aan gaf maar nog geen verbinding met de xp laptop.
ik heb op de laptop een map gedeeld en op de pc met wp7 ook een map gedeeld.
ik moet iets over het hoofd zien maar wat?
beveiliging van de laptop is al uitgezet
moet er toch niets met de router gedaan worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bijna voor mekaar
Ik op beide de gedeelde mappen.
Maar op de laptop kom ik er in en zegt dat ik geen rechten/machinging heb.
En op de pc moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
dus ik ben er bijna misschien kan jij of iemand anders mij verder op weg helpen.
 
Bekabeld zou het moeten werken... user id en wachtwoord ingeven voor de pc die je wil benaderen en gaan! Toch? Ik begrijp dat je ook met draadloos zit?
 
Klopt het gaat over een draadloos netwerk.
Maar waar vind ik op de laptop die ik wil benaderen het ww en user-id.
 
In je router moet je e.e.a hebben ingesteld. Die instellingen zitten al achter een user-id en wachtwoord...
Hoef je dus op je laptop niet in te geven.
In je router stel je o.a. in:
- kanaal waarop je router zendt/ontvangt
- de netwerknaam (default vaak de naam van de routerfabrikant plus een nummer) kun je voor de herkanbaarheid aanpassen
- de beveiliging. Kies als het even kan voor WPA. Dan moet je een sleutel ingeven. Daarmee wordt de verbinding beveiligd. Om kraken te bemoeilijken is het slim om een lange willekeurige sleutel te kiezen (min 24 tekens,letters of cijfers). Ik doe dat m.b.v. kladblok; dan sla ik het resultaat op als tekstestandje op een usb stick. Vraagt de router om een sleutel dan heb ik die en met copy-paste plak ik die dan in het juiste veld.

Als je je laptop aanzet en je wifi kaart staat aan da krijg je een lijstje van gevonden netwerken in de omgeving te zien.
Daar moet jouw eigen netwerk ook bij staan, makkelijk te herkennen (voor jou!) aan de unieke naam... :)
Maak daarmee verbinding en je moet een melding krijgen dat de netwerksleutel moet worden ingevoerd. Stop je usb stickie in de laptop en plak de tekstring in het venster; net als je bij de router kan doen. Dat moet genoeg zijn om de verbinding te maken met het netwerk.

Als je zo ver bent gekomen dan moet je net als een bedraad netwerk verbinding met de laptop kunnen maken.
Mogelijk moet je met het user-id en wachtwoord dat je voor windows bij de logon gebruikt ook inloggen vanaf het netwerk.
Als je op alle computers het zelfde user id en wachtwoord gebruikt zul je dat niet of maar 1 x hoeven gebruiken denk ik
Ben benieuwd hoe ver je komt...
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik alemaal wel, ik kan gewoon internetten met de laptop maar ik niet de bestanden delen van en of naar de pc of laptop.
Laat ook maar zitten,ik ben er een beetje klaar mee.
Gedoe allemaal.
Ik zal wel iemand inhuren die het wel voor mij kan inregelen.(zal wel duur zijn maar het zei zo).
Bedankt voor je moeite.
Groetjes Frank.
 
Ok dan is internet geregeld. Ik wist ook niet wat je allemaal wel of niet weet dus heb ik ook de 'open deuren' maar opgeschreven.. :)

Je hebt verbinding alleen zie je als ik het goed begrijp, een venster met de vraag of je user-id en password op wil geven als je van de pc op de laptop wil kijken (en omgekeerd).
Dat user-id en password is het zelfde als wat je gebruikt om direct op de laptop in te loggen. Dan hangt het van de ingestelde permissies af of je op de andere pc via het netwerk wat kan of mag. Daarom moet je mappen delen want daar mag het!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan