169.x.x.x IP-adres op 1 pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapt0r

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Berichten
4
Hallo,

misschien eerst een woordje uitleg over onze situatie hier. Een drietal maand geleden renoveerden wij onze bovenverdieping en dus ook de bekabeling. Boven zijn er 2 pc's, de mijne en die van m'n broer. Beide pc's werden verondersteld om rechtstreeks verbonden te worden op de modem om zo de maximale snelheid te halen. Zo gezegd, zo gedaan. Nu, het irritante probleem; dit werkt perfect op mijn pc maar niet op die van mijn broer.

Heb zijn pc meerdere malen geformatteerd (Windows 7 x64), andere netwerkkaart geïnstalleerd (D-Link DGE-528T), nieuwste drivers, ... geen resultaat. Na de format kreeg hij zelfs totaal geen internet meer, op zowel on-board als tweede netwerkkaart. Als ik mijn laptop aansluit op zijn kabel in zijn kamer krijg ik meteen internet, als ik zijn pc echter aansluit op mijn kabel in mijn kamer krijgt hij niks. Er is dus wel degelijk een probleem aan zijn pc.

De pc blijft constant een IP-adres in de 169.x.x.x range krijgen ipv. de normale 192.168.0.x range.

Heb flushdns/registerdns/... geprobeerd, netwerkadapter vernieuwen, verwijderen, opnieuw toevoegen, fixed IP ingesteld, auto-negotiation afgezet, 100base full duplex,... geprobeerd. Jammergenoeg, geen resultaat whatsoever :(.

Iemand enige hulp bij dit rare probleem?
Mvg :thumb:
 
Hallo Rapt0r,

Wat voor modem hebben jullie?
En wat is jullie internet provider?
 
Onze provider is Telenet (Belgische kabel) en we beschikken over een EuroDocsis 3.0 modem - de Motorola SBV6120E :)!
 
De SBV6120E beschikt over slechts 1 ethernet aansluiting.
Heb je nog een losse router achter het modem?
 
Net geprobeerd minal, nog steeds krijgt hij een IP in de 169.x.x.x range. Gelukkig kan hij wel internetten met zo'n powerline van Netgear. Dit is echter niet optimaal, hij haalt daarmee een snelheid van 1.7 mbps, terwijl ik hier gemakkelijk 6.5mbps haal.
 
@Rapt0r

Verwijder op de pc de netwerkkaart eens uit het hardware-overzicht en herstart de computer.
 
Een IP Adres in de 169.x.x.x range geeft aan dat er geen verbinding mogelijk is.
Aangezien een powerline adapter van netgear wel werkt is het zeer waarschijnlijk dat de kabel defect is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan