foto verdwijnt na rotering

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
64
Ik heb foto's vanaf mijn fototoestel ge-upload naar de harde schijf van mijn pc.
Vervolgens heb ik de foto-bestanden - zoals ik altijd doe - geopend en, indien nodig, geroteerd. Nu blijkt, dat de geroteerde foto's verdwenen zijn! Ze zijn in elk geval niet meer zichtbaar onder mappenstructuur en zijn ook niet meer traceerbaar via de zoekfunctie. Heeft iemand een verklaring voor dit fenomeen?! :confused:
 
Dat heb ik niet geprobeerd, maar ik heb dus geen bestanden verwijderd, maar alleen geroteerd (ik heb nog wel het oorpspronkelijke sd-card). Het (structurele) probleem is hiermee echter niet opgelost en daar ben ik naar op zoek. :(
 
ik roteer - zoals ik altijd doe - via Windows Viewer.
 
oplossing (tijdelijk)

Ik had hetzelfde probleem en op een ander forum wordt vermeld dat het met een update van mcaffee te maken heeft.
Totdat zij dit probleem hebben opgelost is er een gemakkelijke manier om je foto`s te zien.
Als je op de directory van jouw fotobestand klikt met je rechtermuisknop zie je in properties de vakjes : alleen lezen en het vakje verborgen.
Het vinkje bij verborgen staat niet aan maar ze zijn wel verborgen.
Het vakje, alleen lezen was bij mij blauw gekleurd.
Ik heb deze aangeklikt en dan is het vakje blanco.
Nu zie je de foto`s, al zijn ze wel wazig. Als je nu de foto`s of alle foto`s selecteerd en dan op properties klikt zul je zien dat het vinkje bij verborgen aanstaat. Deze uitklikken en je foto`s zijn weer te zien.
Herhaal dit voor elke foto die je omdraait of doe ze eerst allemaal en selecteer gewoon alle foto`s in je bestand en vink dan verborgen uit.
Dit werkt in ieder geval bij mij.
 
McAfee probleem

Blijkt een fout te zijn die ontstaan is na een update van McAfee.
M.a.w. alleen McAfee-gebruikers zouden dit probleem moeten hebben.
Hopelijk/mogelijk is McAfee al bezig met een repairactie.

Wat gebeurt er: bij een bewerking op een foto (bijv. roteren) verdwijnt de foto!
Het bestand is weg en je kunt het nergens meer terugvinden of -halen.
In de meeste forums wordt geadviseerd om via "eigenschappen" de optie "verbergen" te wijzigen.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt.

Wis je foto´s die je op je camera hebt staan vooralsnog niet!
Of maak een back-up van je foto-bestanden.
Wil je wat uitproberen, maak dan eerst een copie van een paar foto´s waarmee je wilt testen.


Hopen maar dat McAfee snel met een update komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan