Mijn laptop gebruiken (INTERNET) bij iemand anders thuis!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabinavanhende

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Berichten
5
Ik moet volg week ergens gaan logeren... in privé! Hoe kan ik mijn laptop daar bedienen van internet? Aan wat moet het internet van de persoon waar ik ga logeren voldoen en welke zijn de vereisten voor mijn laptop om ginds van internet gebruik te kunnen maken?

Krijg ik een antwoordje van iemand?
Hartelijk dank,
Sabina
 
Als je laptop jonger is dan een jaar of 10-15 dan heeft deze alles aan boord om gebruik te kunnen maken van welke moderne internetverbinding dan ook.
 
Bedankt antwoordje! Da's al "IETS" wat ik weet. Maar hoe ga ik dan te werk? Moet ik kabels verbinden met het modem van degene waar ik ga logeren? Sorry...maar ben echt nog een leek in de pc wereld! Weet hier weinig of NIKS van. Mijn laptop is van 2008...windows VISTA!
 
Heeft je gastheer/gastvrouw een router, en zo ja kun je er draadloos een verbinding mee maken.
Als je een niet al te oude laptop hebt, heb je er ongetwijfeld een draadloze adapter inzitten.
Zoniet koop je een usb draadloze ontvanger ( ong. € 15,- ) en gaan met die banaan.
Is de router niet draadloos koop je een utp kabel (in diverse lengtes verkrijgbaar zelfs bij de Gamma ) en prik je die in een van de lanpoorten van de router en je laptop en ook hier gaan met die banaan.:)
 
Moet ik kabels verbinden met het modem

Als er alleen een modem is, (met een utp aansluiting ) zul je om beurten moeten internetten.
Of je hangt er simpelweg een goedkope switch achter, en je kunt met meerderen aan de kabel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan