Internet onbruikbaar tijdens een inkomende verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
179
Nu 2 weken een nieuwe router, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn gameserver opnieuw op te zetten. Nouja, in zoverre. Poorten zijn correct forwarded, en volgens tests zijn deze dat ook. Maar zodra iemand mijn server joined, crashed het internet. Vervolgens is het internet niet te gebruiken, tot de speler een time-out heeft of zelfs weg gaat. Klein raar probleempje; dit gebeurt niet bij iedereen die een verbinding maakt. Een klein aantal personen krijgt het wel voor elkaar om een stabiele connectie vast te leggen, maar dit verschilt echt per persoon.

Waarschijnlijk ligt het aan een of andere optie ofzo, en is het dus te verhelpen. Tenminste, dat lijkt mij.

Het gaat hier om een Huawei HG655d. Zelf nog nooit van dit merk gehoord tot ik hem kreeg, maargoed. Ik hoop dat ik snel weer een potje multiplayer met wat vrienden kan doen :(
 
In de router bestaat misschien de optie "Quality of service" en heeft een van je maatjes daar jouw PCtje afgeknepen?
 
Kijken of iemand daar iets heeft gedaan, denk ik, en dan ongedaan maken:p
Helaas. ik ben maar alleen-gebruiker en heb geen ervaring:(
Je kan ook eens kijken naar de snelheidsinstelling van de (immers nieuwe) router. Misschien staat ie op N terwijl de oudere pc's G kaarten hebben (ik doe maar weer een gooi).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook de enige die hier iets met de router doet, net als het meest hardware/software-technische dingen. Dus QoS is gewoon nog standaard. En met G/N, bedoel je daar wifi mee? Aangezien ik een LAN verbinding gebruik voor mijn computer, al heeft hebben beide connectiemethoden hetzelfde probleem.

Bij het portforwarden moest ik daarnaast voor het portforwarden een WAN methode kiezen. Kan dit desnoods de hinder zijn? En wat is dit WAN precies? Misschien een lijst van wat iedere methode doet? Of zijn deze methodes afhankelijk van de router?
 
Al gekeken. En als het voor draadloos is, is dat voor mij niet van toepassing.. Damn, ben echt radeloos nu.
 
Voordat iemand ook maar iets zinnigs kan zeggen is het belangrijk om welke game het gaat, en welke poorten je waarnaartoe hebt geforwarded.
 
Multi Theft Auto - San Andreas [1.1.0 r2887n]
11000 UDP (Game port)
11001 TCP (HTTP download/web port)
11123 UDP (ASE port, om de server op de masterlist te weergeven)
 
Zoals ik al in mijn topicstart zei: Het heeft voorheen met een andere router wel gewerkt. Dus het portforwarden zelf is geen probleem. Alleen is deze router nogal vervelend met de inkomende connecties. Daarnaast geeft de Build-In port checker van MTA gewoon aan dat mijn poorten wel open zijn. En een ZEER klein aantal mensen kan wel gewoon normaal op mn server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan