Macbook wifi deleN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisje96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Berichten
3
Ik ben nu op vakantie, en heb een code gekocht zodat ik via een hotspot opp internet kan, het nadeel is dat er maar een apperaat tegelijk via die code op internet kan, maar een van de laptops is een macbook, en ik heb gelezen dat je je macbook kan gebruiken als een soort router. Maar als ik bij instellingen kijk kan de macbook alleen maar een wifi signaal uitzenden als deze ook is verbonden aan een computer met internet via ethernet, nu is mijn vraag of ik ook het wifi signaal van de hotspot via een applicatie of iets anders kan tethernen naar mijn andere laptop( bleutooth heb il geprobeert maar dat wil niet lukken)
Alvast bedankt
 
Zie hier
Jij sharet dan de connectie ("Share your connection from") je draadloze verbinding.
Je sharet die connectie ("To computers using") je bedrade verbinding.

PS: Let erop dat je hoogstwaarschijnlijk een zgn. kruiskabel (ook wel crosscable) genoemd zult moeten gebruiken tussen de Macbook en de andere laptop. Anders (of als je meerdere pc's/laptops over die gedeelde verbinding wilt laten werken) zul je een hub of switch moeten hebben, en dan kun je wél weer gewone netwerkkabels gebruiken (ook wel patchkabels of straight-through kabels genoemd).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan