Windows Moviemaker en Windows DVD maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

depaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2011
Berichten
2
Ik maak al jaren met plezier filmpjes met Moviemaker en brand ze dan met DVD-maker. Ging altijd goed. Tot voor kort. Dan kreeg ik tijdens het coderingsproces van DVD-maker de melding: Kan DVD niet maken. Niet nader omschreven fout.

Ik heb ergens op dit forum gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Maar de oplossing daavoor heb ik niet gevonden.

Ik heb nog 130 GB ruimte op de schijf waarop het allemaal gebeurt. Dat lijkt mij toch genoeg. Ik heb in Moviemaker alle filters al eens uitgezet, helpt niet. Hele kleine kale (niet bewerkte) film bestanden (type WSWMM) worden wel door DVD maker gebrand.
De WSWMM bestanden die ik wil branden duren ongeveer een uur, en bestaan uit AVI filmfragmenten, tussenteksten, overlay teksten, muziekje (mp3) eronder, en overgangen.

Zo'n WSWMM bestand bevat niet het daadwerkelijke AVI-fragment, maar een verwijzing daarnaar. Zo kan je een WSWMM bestand niet met een ander brandprogramaa branden (den ik).

Ik gebruik vista.

Wie heeft een tip of oplossing?
 
Toevallig vandaag bij iemand geweest die een film niet kon publiceren. Hoewel de foutmelding iets anders is heb ik het als volgt opgelost.
Update allereerst je Windows Moviemaker naar Windows Live Moviemaker.

Link: http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other

Hoewel je waarschijnlijk een bericht krijgt dat het movie maker bestanden niet compatible zijn met windows Live movie maker is de kans groot dat je een dvd nu wel kan branden, danwel opslaan.

Probeer het eens, mocht je nog problemen ondervinden dan kunnen we verder kijken of we iets weten.
 
Dank voor je snelle reactie en suggestie.
Ik was vandaag toevallig bij iemand met windows7 en dus met Windows Live Moviemaker. Dat ziet er wel anders uit. Ik ga nu kijken of ik de oude WSWMM files daarop kan draaien.
Maar blijft wel het feit dat ik het vreemd vind dat iets dat eerst prima werkt, opeens niet meer functioneert. Dus daar blijf ik ook naar zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan