Videovewerken op imac

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Videobewerken op imac

Heb onlangs een imac gekocht en wilde 'even' mijn video's gaan bewerken.
Nu had ik adobe premiere cs4. Daarmee had ik eea bewerkt (deed ik op win-computer ook met adob prem). Maar toen ik wilde exporteren (deed dan onder win naar avi) om naar adobe encore te brengen, lukte dit niet. Wist niet wat ik weg moest schrijven. Er zit wel een optie in: converteer naar encore, maar omdat ik in encore altijd meerdere filmpjes voor 1 dvd gebruik is dit niet handig. Ook heb ik in mijn encore cs4 geen library voor menu's enzo. Dus dit is ook minder.

Toen dacht ik even over te schakelen naar imovie. Maar die leest (de op mijn computer staande) MTS bestanden niet. Ik zie wel dat ik ze kan converteren met toast, maar dit is erg bewerkelijk als je 100 bestanden hebt.

Ik lees over final cut dat het hiermee wel zou moeten kunnen, maar lees ook weer dat de meeste mensen niet zo te spreken zijn over dit proggie. Prijs/kwaliteit klopt niet helemaal.

Wie heeft er ervaring met videobewerking op een mac? Ik wil best betalen voor een goed proggie, maar wil dan wel zeker weten dat dit ook goed werkt. Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
ik vind persoonlijk final pro x super werken voor video bewerken (niet veel kennis nodig voor veel resultaat)
 
Davidtos...
Ik heb weer twee versies gedownload.. En weer krijg ik de melding dat het niet werkt..
Op mijn imac staat mac os x 10.6.7.... Met 8 gb geheugen.. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor final cut pro x ?
Ik snap gewoon niet waarom geen enkele versie werkt.. Ik ben een beginnende maccer.. Heb jij wellicht tips voor me?

Dit zijn de specs:Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac11,3
Processornaam: Intel Core i7
Processorsnelheid: 2,93 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 8 MB
Geheugen: 16 GB
Interconnectsnelheid processor: 4.8 GT/s
Opstart-ROM-versie: IM112.0057.B00
SMC-versie (systeem): 1.59f2
 
Laatst bewerkt:
@icebaby, welkom op helpmij.nl

Dit topic is uit Juli 2011 en mag met rus gelaten worden !!
Ik verzoek je vriendelijk voortaan even op de datum te letten, dank je wel !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan