Heeel langzaam internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayKay

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Berichten
56
Goeiemiddag, sinds gisteren heb ik te kampen met heel langzaam (draadloos internet).
Nu had ik al enige tijd problemen met de provider (UPC) wat de hele tijd plat ligt. Maar nu is er iets raars aan de hand.
Mijn computer kan heel lastig verbinding maken met onze router (dat gebeurt draadloos via een USB ontvanger). Ik krijg dan telkens een melding dat ie geen verbinding kan maken met het toegangspunt terwijl alle andere pc's in het netwerk dat wel kunnen.

Toen heb ik geprobeerd om via een LAN-kabel internet te krijgen (via powerline adapters). Dat werkt wel, maar ik heb dan heel traag internet. Ik heb even een testje gedaan en daar kwam het volgende uit op mijn pc (gemeten via BEKABELD internet):

- Ping: 22 ms
- Download speed: 0.38 Mbps
- Upload speed: 1.62 Mbps

Op de andere pc's in het netwerk heb ik dit ook gedaan en daar kwam het volgende uit (gemeten met DRAADLOOS internet):

- Ping 22 ms
- Download speed: 19 Mbps
- Upload speed: 1.52 Mbps

Ik heb nog geprobeerd om via draadloos te meten op mn eigen pc, maar dit was zo traag dat dit niet mogelijk was.

Ook heb ik geprobeerd om een statisch ip toe te wijzen aan de adapters, maar dit zorgde ervoor dat ik helemaal geen internet had zowel draadloos als bekabeld!

Tenslotte heb ik geprobeerd om de USB-stick in een andere poort te doen. Dit zorgde er even voor dat de test op 3 Mbps uitkwam, maar daarna deed ie al vrijwel niks meer.

Ik ben ten einde raad, iemand hulp?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan