Beeldhaperingen bij film kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Berichten
155
Beste lezer,

Tijdens het kijken van films heb ik altijd last van haperingen. Ze zijn soms niet eens heel erg opvallend, maar irriteren wel. Zeker omdat dan ook wel eens een soort vertraging optreedt waardoor de video niet meer goed loop met de audio. Dit is erg storend film kijken. Wel is het raar dat wanneer ik games speel de haperingen niet zichtbaar zijn.

Omdat ik veel films kijk heb ik gezorgd voor een goeie opstelling waarin mijn pc via HDMI staat gekoppeld aan mijn tv.

Ik maak gebruik van:
Een normaal computerscherm (Samsung BX2431) en een Full HD TV (Full HD 96cm) om de films op te kijken. Op beide schermen haperen de beelden van films.

De specs van mijn PC:
Intel i5 2500K
8 Gb DDR3 1333Mhz
Asus ATI 5770 met 1Gb geheugen

Het lijkt mij dat het met deze hardware toch wel mogelijk moet zijn een HD-film af te spelen.

Verder heb ik al verschillende programma's geprobeerd zoals:
Windows Media Player
Windows Media Player classic met codecs van K-Lite codec Pack
VLC

Alleen boeken zij allen geen succes.

Ik heb al een keer een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar het probleem blijft. Ook staat de TV aangesloten op mijn PS3 en deze geeft ook gewoon goed beeld.

Ik heb dus al veel dingen geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit.

Iemand enig idee waar het dan aan kan liggen? :)
 
naar je tv of je kabels hoef je in principe niet te kijken, de 3 meest voorkomende problemen zijn
1-de hardware van de pc is niet voldoende
2-de afspeel software
3-ander leven op je pc dat de processor lastig valt (virus, of werk dat je zelf doet)

1-de eerste zal het probleem niet zijn, ik ben niet zo thuis in processors maar een i5 moet voldoen
2-het Klite pakket is oke, maar mpc en fullHD heb ik ook geen goede ervaring mee
VLC nog nooit geprobeerd, kijk eens of je aan goede blu-ray afspeelsoftware kan komen
(zelf gebruik ik TotalMedia Theatre van arcsoft)
3-kijk eens bij taakbeheer hoe druk je processor is en hoeveel processen je hebt lopen
hoe staat het met anti virus software?? een virus kan je processor op 100% zetten
 
Heb inmiddels een trial versie geprobeerd van TotalMedia Theatre alleen is het een erg zwaar programma. Ik merk duidelijk dat mijn pc er stukken trager van wordt. Wel ben ik inmiddels te weten gekomen dat de i5 2500K over een IGP beschikt. Blijkbaar schakelt dit bij het kijken van een film de grafische kaart uit en gaat deze 'ingebouwde gfx' in de processor de taak op zich nemen. Denk dat de kans groot is dat het hier fout gaat....
 
Volgens mij zou het ook wel eens je grafische kaart kunnen zijn. Hoewel ATI normaal zeer sterke grafische kaarten levert zijn ze erom gekend om schokkende, haperende beelden weer te geven. Nvidea levert betere kwaliteit! Maar jouw uitleg kan ook kloppen.
 
Oké, dat wist ik niet! Maar het is wel zo dat de haperingen dus alleen tijdens het kijken van films optreden. Tijdens het gamen heb ik nergens last van en geeft de grafische kaart wel een vloeiend beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan