Problemen met verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

WorldW

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
9
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb me aangemeld omdat ik met een probleem zit.
Ik zal alles duidelijk proberen uit te leggen en zo veel mogelijk informatie te geven.
Als er nog vragen zijn over mijn systeem of iets dergelijks, stel ze gerust!

Een paar weken geleden heb ik besloten om internetkabels aan te leggen omdat ik soms wat problemen heb met mijn draadloos internet op zolder.

Gisteren de kabels achter de muur getrokken en alles met behulp van een technisch mannetje die speciaal meet apparatuur had, alles was goed verbonden.

Toen ik het ging proberen zag mijn computer dat hij kon verbinden alleen had ik op een of andere manier geen internettoegang.
Mijn computer kon het netwerk niet identificeren ik kreeg deze melding "LAN verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie"

Nu had ik een paar weken daar voor ook al problemen met een programma genaamd "Tunggle" dit programma installeert een virtuele adapter zodat je via zogenaamde LAN spellen(gedownloade) kan spelen met vrienden.
Nadat ik dit ge�pdatet had kon hij opeens geen adapter meer vinden.

Ik heb voor het Tunngle probleem ook al het Tunngle forum raad gepleegd zie: http://www.tunngle.net/community/topic/48371-cant-instal-adapter/page__p__326941#entry326941


Ook had ik een nieuwe HD gekocht die mijn computer op een of andere manier niet kon formateren, dit heb ik dus op een andere computer gedaan en de bestanden die ik wou bewaren overgeschreven.

Ik heb vandaag mijn Computer opnieuw geinstaleerd in te hoop dat alle 3 problemen opgelost zouden zijn problemen(Tunngle, bedraad internet en HD)
1 van de 3 problemen is opgelost, mijn computer kan omgaan met mijn nieuwe HD.
De andere 2 niet, ik heb zon idee dat mijn Tunngle probleem te maken heeft met het probleem dat ik geen toegang heb tot mijn netwerk.

Mijn computer heb ik zelf met behulp van wat vrienden in elkaar gezet.
Mijn systeem(Van Xfire afgehaald):

Manufacturer:
Custom Build('~By Friends~')
Processor:
AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory:
OCZ Platinum Dual Channel Kit/4096MB RAM/ DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666
Hard Drive:
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ (1TB) + Western Digital 2TB Caviar Green (2TB)
Video Card:
XFX Radeon HD 5770, 1024MB GDDR5
Monitor:
LG Television 26" (26LG3100)
Sound Card:
Speakers/Headphones:
2x B&W DM 220 with SONY STR-DE215 Amplifier.Headphone: Sennheiser HD202
Keyboard:
Logitech UltraX Premium
Mouse:
Trust Predator High Performance Optical Gamer Mouse GM-4600
Mouse Surface:
Konig, Glass Surface
Operating System:
Windows 7 Ultimate 64-bit
Motherboard:
ASUS M4A785TD-V EVO
Computer Case:
Thermaltake M9


Opzich ben ik geen leek als we het over computers hebben maar een exper ben ik ook niet, van sommige dingen weet ik aardig wat af, van de andere niet.

Ik weet dat het een hele lap tekst is :rolleyes:, ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen en mij verder kunnen helpen.
 
Allereerst: Ik heb geen ervaring met Tunngle. Maar als ik je vraag doorlees, is het eerste dat bij me opkomt: Welk apparaat geeft DHCP uit? In de meeste gevallen doet het modem dat. DHCP zorgt ervoor dat de IP-adressen op de cliënts wordt geconfigureerd. In veel gevallen als je wel een (soort van) netwerk krijgt, maar geen correct IP adres en/of internet, moet je naar je DHCP configuratie kijken.

Wat krijg je als je in een cmd venster het commando ipconfig /all geeft?
 
Laatst bewerkt:
Dit geeft hij:


EDIT:Verkeerd zie hier onder.



Ik moet zeggen dat ik hier geen verstand van heb, misschien dat jij hier iets uit kunt halen?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens was dat niet de goede, mijn excuses.
Had de kabel er niet eens in....

Dit is hem:

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Ludger-PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter voor Tunngle:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-FF-82-78-A5-DD
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : E0-CB-4E-B4-90-70
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::245e:777:53f5:39b5%11(voorkeur)
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.57.181(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 249613134
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-15-C4-78-70-E0-CB-4E-B4-90-70

DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.{8278A5DD-D022-44F2-93D3-201FBEAD9C95}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor isatap.{588AA16F-CB5D-4A79-9BC5-A0B7E440197D}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #3
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
 
Het Tunngle probleem is opgelost, dat werkt weer.
Dus nu is het enige probleem dat ik op een of andere manier geen internettoegang heb tot mijn eigen netwerk.
 
Ik zie dat je geen correct ip adres krijgt.
Als het IP adres begint met 196(.x.x.x) dan heeft de computer geen dhcp server gevonden en configureert volgens APIPA. (Automatic Private Ip Adressing). Hiermee maakt de computer rudimentair een soort netwerk aan, maar hiermee zul je inderdaad geen internet toegang krijgen. (Ook al omdat je geen DNS-server adressen meekrijgt.)
Nu is de vraag: waarom krijg je geen goed IP adres?
Normaal gesproken draait er op je modem een DHCP server. Dit betekent dat hij aan elke computer een geldig IP adres meegeeft, samen met de IP adressen van de DNS server(s) en eventueel de routering (Default gateway en zo.)
Vaak is de 'standaard gateway' het ip adres van je modem.
Wat kun je doen:
- Probeer te achterhalen wat het IP adres van je modem is. (Misschien staat het op het kastje zelf, of anders moet je het handboekje ervan raadplegen.) Probeer dat adres te pingen (via cmd en dan ping 192.168.1.1 - het adres is natuurlijk een voorbeeld, maar wordt wel eens gebruikt als adres van je modem) Lukt dat niet, dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de bedrading liggen.
- Lukt het wel, dan kun je in internet explorer in de adresbalk het IPadres van je modem ingeven. Dan kom je op het configuratiegedeelte van je modem en dan kun je bijvoorbeeld zien of DHCP wel aan staat of correct ingesteld is.
- Als je modem ook draadloos uit zend, dan kun je proberen of je draadloos contact kunt leggen. Lukt dat, dan kun je zien welk ip adres, dns, gateway, en zo je krijgt. Ook dan zul je de oorzaak moeten zoeken in de bedrading.

Veel succes. Laat je horen wat je geprobeerd hebt en wat de resultaten zijn? ben benieuwd!
Groet.
 
Ik zit nu op dezelfde computer maar inderdaad op draadloos, dit werkt wel gewoon.
Ik heb 3 draden aangelegd ook voor 2 andere computers en die maken direct verbinding, alleen bij mij niet.
Ik heb even geprobeerd en ik krijg dit:

192.168.2.1Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\Ludger>ping 192.168.2.1

Pingen naar 192.168.2.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.2.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

C:\Users\Ludger>ping 192.168.2.1

Pingen naar 192.168.2.1 met 32 bytes aan gegevens:
PING: verzenden mislukt. Algemene fout.
PING: verzenden mislukt. Algemene fout.
PING: verzenden mislukt. Algemene fout.
PING: verzenden mislukt. Algemene fout.

Ping-statistieken voor 192.168.2.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).


Voor de duidelijkheid, Oranje is via draadloos. Dit werkt dus helemaal naar behoren.
En groen is via bedraad. Nu zie je dat dit niet werkt. Waarschijnlijk omdat ik geen iternet toegang heb.

Dus jij denkt dat de kabel niet goed is?

De man die kwam helpen had een speciaal apparaat om te meten en die gaf aan dat alles goed was.

Ik wil je alvast even bedanken voor je hulp, bedankt!
 
Nou, je hebt geen internet omdat de computer geen connectie met het modem heeft. (Je krijgt geen antwoord op de ping.)
Het ligt niet aan de modeminstellingen of de DHCP, omdat je via draadloos wel probleemloos verbinding hebt.
Nu kan het eigenlijk nog aan twee dingen liggen: of aan de bedrading of aan de netwerkkaart van je computer.
Om dit te kunnen testen zou je de computer eens moeten aansluiten op 1 van de twee andere netwerkkabels (Je zei dat je twee computers op de twee andere kabels wel goede verbinding hebben.)
Doet je computer het wel op de andere kabels, dan kan het niets anders dan de kabel zijn. Doet je computer het ook op die andere kabel het niet, dan ligt het aan je netwerkkaart. (Waarschijnlijk zijn de drivers van de netwerkkaart wel goed, anders had je dat kunnen opmerken aan de reactie op de ipconfig opdracht. - eventueel een extra conrole of je bij apparaatbeheer je netwerkkaart zonder uitroeptekens en dergelijke kunt vinden.)
Veel succes!
 
Bedankt voor je reactie Nadir!
Ik zie geen uitroepteken bij apparaatbeheer, dat is een goed idee van je om de computer op de andere te proberen.
Dit ga ik dan morgen doen(Moet mijn broer even aardig aankijken dan ;)
Dus je hoort het morgen van me! Bedankt.
 
Ik vind het leuk om te horen hoe het afloopt!
Mijn gok is dat het aan de netwerkkabel ligt, ondanks dat de kabel getest is met zo'n kabeltestertje. Het kan natuurlijk zijn dat ie tijdens het testen nog nèt goed was, maar dat 1 van de contacten toch niet helemaal betrouwbaar is geweest. Maar dat zullen we morgen weten.
 
Ik heb het nu al getest ;)

Eerst met een laptop, die kreeg hetzelfde.
Toen een andere computer hierheen gehaald, die kreeg ook hetzelfde.

En uiteindelijk ook nog het tussenkabeltje(Van de computer naar het kastje) getest, en die deed het ook.

Dus het ligt aan de kabel!
Ik ga nog wel even proberen wat er gebeurt als ik de kabel in een andere gat steek van de router. Dat ga ik nu doen ;)
 
Problem Solved :D

Ik heb de router dus getest en wat blijkt, een poort van de router is kapot.
Hij heeft er 4 en 1 is kapot. Gelukkig hebben we er maar 3 nodig, tenmiste nu.
Ben wel opgelucht dat het niet aan mijn computer ligt.

We hebben nog een nieuwe router liggen(Door een fout van de provider) en die kunnen we dus nog gebruiken.
Maar werkt dat zo makkelijk, als we die routers omwisselen heb je dan direct weer verbinding? Of moet je dan eerst weer allemaal dingen doen voor dat die router naar behoren werkt?

Sorry als ik het woord "Router" en "Modem" door elkaar haal, ik weet niet wat het verschil is...

En Nadir, heel erg bedankt voor je goede hulp!
 
Ik vind het erg leuk dat het probleem opgelost is en ben stiekem ook een beetje trots dat ik je heb kunnen helpen.
Voorlopig heb je dus aan drie connecties genoeg, maar als je in de toekomst een vierde of mischien wel vijfde of zesde connectie nodig hebt, dan kun je inderdaad het 'reservemodem' daarvoor inzetten. Je maakt dan gewoon geen gebruik van de modemfunctionaliteit, maar gebruikt hem als een soort van switch. (ah, sorry, weer een verwarrende term: router of switch: ik moet zelf ook even opzoeken wat precies het verschil precies is. Even uit mijn blote hoofd: een router routeert actief en een switch zend het signaal naar alle beschikbare poorten; op basis van het ip adres vangt de juiste computer het signaal op - een router stuurt het signaal alleen naar de computer waarvoor het signaal bedoeld is - is intelligenter en daardoor ook efficienter; even simplistisch omschreven, maar in dit geval is het niet zo belangrijk. Waar het om gaat is dat je inderdaad je tweede modem/router(/switch) daarvoor in kunt zetten).

Veel plezier van je werkende configuratie. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
Groet, Nadir

EDIT: Ik nam in bovenstaand verhaal even aan dat je van je provider nog een modem/router had. Ik weet niet precies wat voor apparaat het is, maar ik vermoed dat je hem wel in kunt zetten.
Als je dat zeker wilt weten en hoe je hem moet inzetten, schrijf dan even in een reactie het type/merk/soort de router is. Waarschijnlijk kan ik je dan wat meer vertellen. (Eventueel mag je dat ook via pm doen, omdat het in dit draadje misschien ietwat off-topic is. Aan jou om dat te beoordelen.)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het erg leuk dat het probleem opgelost is en ben stiekem ook een beetje trots dat ik je heb kunnen helpen.
Voorlopig heb je dus aan drie connecties genoeg, maar als je in de toekomst een vierde of mischien wel vijfde of zesde connectie nodig hebt, dan kun je inderdaad het 'reservemodem' daarvoor inzetten. Je maakt dan gewoon geen gebruik van de modemfunctionaliteit, maar gebruikt hem als een soort van switch. (ah, sorry, weer een verwarrende term: router of switch: ik moet zelf ook even opzoeken wat precies het verschil precies is. Even uit mijn blote hoofd: een router routeert actief en een switch zend het signaal naar alle beschikbare poorten; op basis van het ip adres vangt de juiste computer het signaal op - een router stuurt het signaal alleen naar de computer waarvoor het signaal bedoeld is - is intelligenter en daardoor ook efficienter; even simplistisch omschreven, maar in dit geval is het niet zo belangrijk. Waar het om gaat is dat je inderdaad je tweede modem daarvoor in kunt zetten).

Veel plezier van je werkende configuratie. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
Groet, Nadir
 
Ik zal morgen even kijken wat het merk en typenummer van de router is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan