Hoe krijg ik in mijn FP dezelfde mappen als mijn webmaster, die mijn site beheerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mel1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Berichten
4
Beste allemaal,

Enkele jaren geleden is mijn website gemaakt door een kennis in Frontpage (op haar eigen pc). Toen de site af was is ze bij mij thuis geweest en heeft ze ervoor gezorgd dat ook op mijn pc frontpage geinstalleerd werd en dat mijn site erin geladen werd zodat ik zelf kleine wijzigingen kan doen.

Diezelfde kennis heeft enkele maanden geleden wat nieuwe mapjes aangemaakt in frontpage op haar eigen pc.
Een voorbeeld hiervan is dat ze de map Nieuws 2011 heeft toegevoegd (toen de site gemaakt is was alleen map nieuws 2010 er nog).

Aangezien ze dat op haar eigen pc heeft gedaan in frontpage is het nu niet zichtbaar in mijn frontpage op mijn pc, graag wil ik weer wat aanpassen bij Nieuws 2011 maar deze map heb ik dus niet op mijn frontpage.

Hoe krijg ik de nieuwe aangemaakte mappen die mijn kennis op haar pc in frontpage heeft gemaakt ook op mijn pc in frontpage...?

Is dit een kwestie van opnieuw iets laden?

Kan iemand mij hiermee helpen en me dit stap voor stap uitleggen?
Ik upload de site via FTP Core...

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Melissa
 
FrontPage is wel bagger en jaren oud.. Ik raad je aan een HTML curcus te volgen en via Notepad++ alles te editen.

Om nu op jouw vraag te komen; Je kan de files van de website downloaden, via je FTP core moet dat mogelijk zijn.


Een voorbeeld:
Je ziet linker deel en rechterdeel. Het linkerdeel zijn de files op de pc en aan de rechterkant de files op website/server.

Je sleept als het ware van rechterkant, naar linkerkant de files om ze te downloaden.

core_ftp_pro_network_and_internet_ftp-1880.gif
 
Laatst bewerkt:
Hoi Melissa,
Dat zal maar één stapje hoeven zijn. :)

Voorbereiding:
  • Frontpage nog even uit laten staan.
  • Je FTP-programma openen en in het server-venster naar de map gaan waar bv. de map "Nieuws2011" in zit.
  • In het venster waar je website lokaal zit, naar diezelfde map gaan (waar ie nog niet in zit).
Uitvoering:
  • In het rechtervenster de map "Nieuws2011" selecteren en naar het linkervenster slepen.
Resultaat:
  • De map plus alles wat er in zit aan bestanden en eventuele submappen komt nu naar je pc. Als er veel in de map zit, even wachten tot ie uitgerateld is.
  • Als je nu Frontpage opent, zal de map erbij staan, en alle inhoud van de map ook.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

(edit)
Hé, een kruispost!
 
Hallo!

Super, hier heb ik al wat aan!
Ik weet dat het oud oud oud is maar het werkt bij mij nog prima. Zolang ik er zelf nog niet zoveel verstand van heb laat ik het nog even bij Frontpage.
Ik zal er vanavond mee aan de slag gaan...en hopen dat de site niet uit de lucht gaat...;)

Groetjes Melissa
 
PS:
Over "uit de lucht zijn" gesproken: op dezelfde manier kan je heel mooi een back-up van je totale site maken. Zo af en toe:
  • Maak ik op een mooi plekje op m'n pc een nieuwe map aan, bv.
    backups/site-backup_2011-08-02.
  • Selecteer ik alles in de hoofdmap van het rechter FTP-venster, en sleep dat de nieuwe map in.
  • Ga ik op m'n gemak mezelf trakteren op koffie met gebak, omdat ik niet vergeten ben te back-uppen.
  • Als ik terugkom en het is nog niet klaar: nog zo'n traktatie! ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het gaat nog niet helemaal goed.
Ik heb de betreffende mapjes van de rechterkant naar de linkerkant gesleept. In Core FTP staan ze nu ook keurig aan de linkerkant!
Helaas is in FrontPage geen spoor te vinden van de nieuwe mapjes terwijl ze wel degelijk in Core FTP aan de linkerkant staan....??????

Gr. Melissa
 
Uiteraard wil ik weer veel sneller als mijn FrontPage 2003.....want ze zijn er nu wel!!!!!!
 
Huh? :eek:
Staan ze ook in de Verkenner in het goede mapje van Frontpage?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan