Online game probleem :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

marije78

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
16
Online game probleem :(
Ik heb een probleem(pje) waar ik al 3 dagen mee aan het tobben ben!
En ik kom er dus niet uit...

Het is namelijk een online game probleem!
Ik heb jaren terug samen met een vriendin uuuuren kolonisten van Catan online gespeeld, tegen elkaar. Erg leuk!
Nu wilden we dat weer eens gaan oppakken en hebben beide het programmaatje (freeware: http://home.earthlink.net/~mgardner0/) nog op onze computers bewaard.

Maar� dat lukt dus niet.
Zij kan niet bij mij inloggen en ik niet bij haar! Ik kan wel bij mezelf inloggen, met zowel mijn interne als mijn externe ip.

Het is een windows 95/98 based spel... dus dat zal het niet makkelijker maken. Ik heb nu Vista 32 bits SP2, wat waarschijnlijk het grootste probleem is

Wat heb ik al gedaan:

- Op mijn router de poort open gezet (heb voor de test ook even alle poorten open gezet en DMZ geactiveerd. (beide alleen voor mijn interne ip-adres) Via netstat kan ik zien dat de poort luistert, maar naar 0.0.0.0oort. Ik weet niet of dat goed is, dat hij naar alle ip's forward, ipv alleen naar mijn interne ip.
- In mijn firewall met geavanceerde beveiliging aangegeven dat netset.exe een uitzondering is, met bijbehorende specifieke poort en ook geprobeerd met 'alle poorten'.
- Zo ook de specifieke poort in mijn firewall uitgezonderd.
- Edge Traversal heb ik hierbij niet ingeschakeld, moet dit wel of niet?
- Netset.exe ingesteld dat het in competabiliteitsmodus 'windows 95' gestart moet worden (mijn vriendin hetzelfde laten doen).
- Ik heb zelfs even alle beveiliging er af gegooid (virusprogramma uit gezet, firewall uit gezet) om te kijken of dat zou helpen.

Maar nada, noppes, ze kan niet bij mijn inloggen. (en ik ook niet bij haar)
Om in te loggen gebruikt ze mijn externe ipadres. Via ipconfig kom ik alleen aan een intern ip. Het externe haal ik op www.mijnip.nl, daar staat ook een poortnummer, moet ik daar wat mee?

Als ze via cmd 'ping' naar mijn externe ip adres gaat, dan krijgt ze 'time-out bij verbinding'... dat zal ook vast niet helpen.
Daarom in mijn router ICMP-ping blokkeren uitgevinkt.
Ik kan haar ip wel pingen (maar niet bij haar inloggen), maar zij zien mij ook niet aankloppen.

Heeeeelllllpppp!!!
Ik weet het echt niet meer en we willen zo graag het spel weer spelen

Heeft iemand een oplossing? Ik hooooop het!!!
Ik heb het zo uitgebreid mogelijk proberen te omschrijven, maar ik weet natuurlijk niet wat ik niet weet... dus dan moet je het maar vragen

Bedankt vast, voor de moeite!

Marije
 
En het virtualiseren van het spel in Vmware Player onder het besturingssysteem Win 98 of XP al geprobeerd?
 
Bedankt voor je reactie!!
Ik heb het geprobeerd te downloaden/installeren en dat duurde heeeeeel lang. Is dat normaal? En uiteindelijk, voor het klaar was, viel mijn computer uit en kon ik opnieuw beginnen :confused:

Maarrrr.... inmiddels zijn we zo ver dat ik bij haar in kan loggen, maar zij niet bij mij.
Op zich dus voor ons samen opgelost. Alleen als ik met iemand anders wil spelen, wordt het weer een probleem :)

Iemand tips?
Ik heb haar gestuurd om alle instellingen op haar computer in te stellen, dus het lijkt er op dat er bij mij toch iets anders niet goed staat...

Zij heeft nu de firewall uitgezonder voor het spel.exe en voor de poort.
+ De router ingesteld op de binnenkomende poort.

Dat is bij haar dus voldoende, maar wat kan er bij mij dan nog niet goed zijn ingesteld? Ik heb dezelfde aanpassingen gedaan als zij...
 
Laatst bewerkt:
Ja het is een zwaar iets Vmware Player en ja de download server is nogal vaak overbelast..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan