2 laptops 1 e-mail adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeannetta11

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
21
Ik krijg binnenkort een tweede laptop
Nu wil ik deze aansluiten op een router van ziggo
Ik ga dus draadloos internetten
maar hoe gaat dit in zijn werk wat moet ik doen om dit te laten werken
en dan nog de vraag over mijn e-mail kan ik op beide laptops mij aanmelden met het zelfde hoofd e-mail adres en dan opbeide laptops mijn mail,s ontvangen

een oma nerd want ik heb hier echt geen verstand van

Hartelijk bedankt van een Oma (jeannetta)
 
Beste Jeanetta,
ja, dat kan zonder problemen. Precies dezelfde mail account gegevens opgeven in het mailpakket dat u gebruikt.
Waar u wel op moet letten is dat op één van de twee laptop's in het mailpakket aangegeven moet worden dat de mail na het lezen op de server (bij Ziggo dus) moet blijven staan, want anders worden de mailberichten verspreid over beide laptop's en dat is wat verwarrend. Als u Outlook express gebruikt kan dat aangeven worden via : Extra-Accounts-Eigenschappen-Geavanceerd en dan het vinkje zetten bij Bezorging-Een kopie van berichten op de server achterlaten.

Wat u natuurlijk ook kunt doen is op de 2e laptop de mail lezen via web mail. Hoe dat gaat leest u hier: https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/webmail/

groet
sr-pc-hulp
 
Als je de email configureert in bijvoorbeeld outlook, kun je ook kiezen voor IMAP ipv POP3. Dat doe je bij de optie account type:

outlook2010imap6b.png


De mail wordt dan gesynchroniseerd tussen beide pc's. Gaat dat lukken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan