Powerpoint item niet kunnen openen in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
193
Op mijn Acer laptop kan in Outlook 2003 pps -bijlagen niet openen?Het programma Office 2007(met powerpoint) is geînstalleerd op Pc. en bij openen met werd power point geselecteerd? Ik heb een 64bits systeem.Kan er iemand helpen? Telkens ik een pps wil openen krijg ik de melding: " % 1 is geen geldige Win32- toepassing "?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de copatibiliteits versie geïnstalleerd op mijn pc maar ik kan nog steeds geen pps bijlagen openen, ik krijg steeds de zelfde boodschap: "¨% 1 geen geldige Win 32 toepassing"
 
Doe wat hier staat, met het verschil dat je het volgende pad opgeeft (knippen en plakken werkt het best):
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE" "%1"

Check (veiligheidshalve) vantevoren of powerpnt.exe inderdaad in de map
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11
staat.

Succes,

Tijs.
 
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11",vind ik niet. Als ik start klik en dan via kopïeren plakken de term :invoer krijg ik als antwoord:" geen resultaten gevonden"?
 
Ik weet niet wat ik met" MS-office.jpg" moet doen Als ik erop klik is Office12 geselecteerd.Invoeren bij zoeken levert geen zoekresultaten op?
 
Kun je niet gewoon via de verkenner (windowstoets + e) er naar toe gaan i.p.v. zoeken? Het path staat toch bovenin de adresbalk van het plaatje?
 
De opdrachtregel zal dan wel zo moeten zijn bij jou, als je Windows Vista/Windows 7 64-bit gebruikt:
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE" "%1"

Kijk vooraf in de map C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE11
of je daar POWERPNT.EXE tegenkomt.

Tijs.
 
Mijn fout: Je had het over Office 2007, niet over Office 2003

De opdrachtregel zal dan wel zo moeten zijn bij jou (zie ook schermafdruk Mik Zjegger), als je Windows Vista/Windows 7 64-bit gebruikt:
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE12\POWERPNT.EXE" "%1"

Kijk vooraf in de map C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE12
of je daar POWERPNT.EXE tegenkomt.

Succes,

Tijs.
 
Het lukt mij niet om het dialoogvenster Mapopties applet te openen? als ik control folders invoer verschijnt:een word document, dat opent met word document handmatig fix ? Ik heb control folders ingetypt bij " uitvoeren"? Als ik control folders intyp in her venster CMD snelkoppeling krijg ik het venster Mapoties met 3tab-bladen nl algemeen, weergave en zoeken; geen applet en geen tab bestandstypen.Ik vermoed dat ik hier iets verkeerd doe, sorry.Thijs graag nog een poging om mij te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar eens terugmelden dat je POWERPNT.exe nu wel gevonden hebt in die aangegeven map?

M.b.t. bestandsassociatie van .pps in Windows 7/Vista i.c.m. Office2007:
Probeer/test het volgende:
Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureaublad.
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het geopende CMD-venster:
assoc .pps
Zou zich moeten melden als
.pps=PowerPoint.SlideShow.8
ftype PowerPoint.SlideShow.8
Zou zich moeten melden als
Powerpoint.Slideshow.8="C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\POWERPNT.EXE" /s "%1"
Als dat laatste niet het geval is, dan uitvoeren:
ftype PowerPoint.SlideShow.8="C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\POWERPNT.EXE" /s "%1"

Natuurlijk moet POWERPNT.EXE wel in die C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 map staan.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alles uitgevoerd wat u gevraagd hebt. alles in CMD getyped zoals u het hier boven hebt vermeld. Helaas kan ik nog steeds geen powerpoint- bijlage openen antwoord=(is geen geldige win 32-toepassing). Misschien nog een fout van mij: in de map office12 vind ik alleen" Icoon+PowerPNT toepasing" en juist daar onder "powerpoint.exe.manifest geen POWERPNT.EXE Nogmaals sorry. De uitgevoerde test in de snelkoppeling CMD.EXE gaf als resultaat wat U in het rood hebt genoteerd.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,
Ik heb sommige van mijn reacties aangepast.Samengevat komt het er op neer dat ik " POWERPNT.EXE niet vind in de office12 map. In deze map vind ik alleen " POWERPNT"+icoon en daar onder "powerpoint.exe.manifest" Fout van mij sorry. Zoudt ge het nog eens willen bekijken?
Al vast bedankt
 
Omdat standaard de extensie .exe wordt verborgen zul je het juiste (gevraagde) programma in die map gevonden hebben.

Start eens Powerpoint via je start-menu, zodat we zeker weten dat het wel gewoon werkt.
Ook eens zo'n .pps bijlage ergens opslaan en dubbelklikken en kijken wat er gebeurt.
Ook die opgeslagen .pps vanuit Powerpoint zelf openen en kijken of dat werkt.

Waar je verder nog even naar kunt kijken is of er niet ergens een spatie teveel staat, zodat (bijv.)
ftype PowerPoint.SlideShow.8
oplevert:
Powerpoint.Slideshow.8="C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\POWERPNT.EXE" /s "%<spatie>1"

Als dat allemaal goed staat/goed werkt, dan weet ik het zo snel even niet. Ik denk dat dan een Google zoektocht mogelijk resultaten oplevert.

Tijs.
 
Powerpoint starten via het het start menu lukt. Een pps bijlage openen lukt niet (is geen geldige Win 32 versie) In het cmd venster heb ik ook geen spatie te veel getypt Ik ga Microsoft Office 2007 opnieuw instaleren; misschien helpt dat? Bedankt voor uw moeite.
 
Ik mis de volgende stappen in je terugmelding:
Ook eens zo'n .pps bijlage ergens opslaan en dubbelklikken en kijken wat er gebeurt.
Ook die opgeslagen .pps vanuit Powerpoint zelf openen en kijken of dat werkt.

Tijs.
 
Ik heb het kunnen oplossen door een pps bijlage op te slaan in Documenten,dan rechtsklik openen met. Powerpoint stond er niet bij, maar via bladeren heb ik het wel kunnen selecteren, na dat ik eerst had uitgevinkt " deze toepassing altijd met dit programma openen".(hier stond Powerpoint niet bij) Nogmaals bedankt mijn probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan