Wachtwoord Computer op het Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
382
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit...

1. Stel dat iemand draadloos met mijn computer wilt verbinden, dan krijgt die gene een pop-up met de vraag GEBRUIKERSNAAM EN WACHTWOORD.

2. Ik heb ook een HDD die ik op het netwerk heb aan gesloten waarop je films, muziek, foto's en films vanaf de TV kan opnemen (dat gebruik ik alleen niet). Als ik op de HDD naar mijn computer ga en ermee wil verbinden, vraag de HDD om GEBRUIKERSNAAM EN WACHTWOORD.

Mijn vraag is 'Waar kan ik vandaan halen wat men erin moet vullen om verbinding te maken met mijn computer'.

Alvast bedankt!! :thumb:
 
De gebruiker die op jou gedeelde mappen wil komen, zal een gebruikersnaam en wachtwoord moeten gebruiken die op je computer is ingesteld, en rechten heeft om er te lezen en/of schrijven. Dus je eigen, of een account aanmaken waarmee diegene erop kan komen. Of "Met wachtwoord beveiligt delen" uitschakelen.
 
Oke bedankt! En waar moet ik die wachtwoorden en rechten instellen/wijzigen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In windows 7: Netwerk centrum -> "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" -> "Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen" uitvinken -> Wijzigingen opslaan -> Klaar.
 
Als de gedeelde map op Windows 7 staat, hoef je op de XP computer niks te doen. Volgens mij heeft Windows XP ook niet iets als beveiligd delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan