Foto`s op mijn desktop bekijken op een TFT Samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.

deik

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
191
Foto`s op mijn desktop bekijken op een TFT Samsung

mijn TFT heeft verbinding met de Fritzbox maar weet niet hoe ik foto/film vanaf mijn desktop kan bekijken op mijn TFT zodat ik geen stick meer nodig heb.

weet iemand hier de oplossing voor?
 
Ik neem aan dat je een televisie bedoeld? dat is een beetje afhankelijk van de mogelijkheden van beide apparaten. Indien de fritzbox DLNA ondersteund kan het daarmee. Indien je windows 7 hebt kun je ook streamen naar een TV
 
ik werk met vista en de Fritzbox moet DLNA kunnen ( ik weet niet waar dit zit) maar moet aanwezig zijn
 
OP je TV ga je dan naar "internet" (geloof ik) en selecteer je DLNA source, je krijgt dan beschikbare sources te zien, en kun je afspelen
 
die optie heb ik niet wel PC als ik daar op ga staan gebeurd niets!!
het is een Samsunf UE40C6700
 
Even opgezocht en de optie heet: Media play. Kan even zo snel geen handleiding vinden van jouw type, wel van een "B" serie
 
op de afstand bediening van de Samsung heb ik inderdaad een knop met Media-P
maar krijg de melding...geen extern opslagapparaat gevonden.
kan het zij dat daarvoor een aparte kabel naar de router moet of naar PC ?
ik h´kijk via satelliet dus een kabel gaat al naar de router
 
Een ethernet kabel tussen router en TV.

Sommige media boxen ondersteunen ook media-transcoding, dan kan de mediaspeler fungeren als DLNA dienst en dan de beelden doorsturen naar de TV, maar dan moet je de mediaspeler bedienen en niet direct vanaf de TV.

Overigens ondersteund media play van de TV maar een beperkt aantal formaten, dus als je van plan bent exotische dingen te streamen kan het zijn dat de TV het niet direct aankan
 
ik kijk via satelliet dus er ligt een verbinding tussen router en tv
en ik wil gewoon foto`s vanaf mijn PC bekijken normaal formaat zodat ik niet meerder sticks moet wisselen, dat is mijn bedoeling
maar zoals gezegd hij ziet mijn PC niet
 
nu ik kan geen Engels dus een groot probleem maar media-delen in het netwerk is actief 100% want die worden ook gedeeld met mijn laptop
netwerk.jpg
 
de kabel tussen je fritzbox en TV is ook echt een ethernet kabel aangesloten op de internet ingang van je TV?
 
nu weet ik niet hoe een ethernet kabel uitziet maar voor mij is dat een lan-kabel
en die gaat naar de Dreambox en vanuit de Dreambox gaat een kabel naar de TV
anders kon ik geen beeld en radio hebben.
en diezelfde kabel wordt ook gebruikt voor internet_pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan