.vob, .ifo en .bup samenvoegen tot 1 afspeelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

iljavanderlaan

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
41
Lang geleden, maar ik loop weer eens ergens tegen aan.

Wie weet raad met mijn volgende uitdaging...

Ik ben een DVD verzamelaar (alleen originele) en wil deze nu op mijn thuis server zetten als back-up en als draadloos toegangspunt voor alle media players in huis.

Maar als ik een DVD op de PC zet krijg ik o.a. de map VIDEO_TS waarin alle dvd afspeel bestanden, menus, extra's en ga zo maar door staan.
Als ik deze nu middels mijn media player wil afspelen moet ik eerst een mapje openen, vervolgens weer een mapje openen en vervolgens VIDEO_TS.vob alvorens ik de DVD kan afspelen.

In Windows Media Center worden alle DVD's wel als 1 bestand weergegeven en ook direct afgespeeld wanneer je dit bestand aanklikt. Alle menu's blijven ook intact evenals de kwaliteit daar de back-up een 100% kopie is.

Dit zou ik dus ook graag op mijn media player willen.:D

Nu dacht ik....laat ik er een .exe van maken, maar dit werkt helaas niet.
Een .avi bestandsextensie is helaas ook geen optie, daar .avi maar tot 2GB geconverteerd kan worden en dus gaat dit ten koste van de kwaliteit. Daarnaast werken de menu's niet meer.

Dus de vraag....

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan boxen?

Gezien het feit ik een leek ben op dit gebied en zelf gewoon een hoop aanmodder en probeer kom ik vaak een heel eind, maar hierop blijf ik helaas steken.:eek:

Alvast weer heel erg bedankt voor jullie hulp.

MVG, Ilja
 
Dat doet mijn mediaplayer ook maar als ik de VIDEO_TS map heb geselecteerd en klik dan op afspelen. speelt hij gewoon de hele DVD af.
Als ik die bestanden in 1 ISO bestand zet kan ik hetzelfde doen met het ISO bestand in plaats van de VIDEO_TS map.
 
Laatst bewerkt:
Klopt...waarschijnlijk heeft u een ietwat duurdere dan die van mij. Die komt namelijk bij de LIDL/ALDI vandaan.

ALLE WAARDEN Z'N GELD.....!!!!

Maar bestaat er wel een mogelijkheid om er 1 afspeelbestand van te maken incl. alle menu's en 100% kwaliteit van het origineel?
 
Ik maak er ook altijd een iso bestand van. Ik neem aan dat jou speler dit ook kan afspelen.
 
Je zou er een MKV van kunnen maken. Dan heb je de film inclusief de ondertitels maar je verliest dan het menu met de bijbehorende functionaliteit.
Volgens mij kun je dat alleen maar houden wanneer het een echte DVD layout is. Die verzameling losse bestanden dus.
 
Zowel bij een .iso als een .mkv bestandsextensie verlies ik inderdaad de menu opties welke ik toch heel graag wil behouden.

Iemand nog een idee???

Bestaat er anders een mogelijkheid om de eigenschappen van de bestandsmap te wijzigen?
Als de VIDEO_TS bij aanklikken opent krijg je de inhoud van de map te zien. Misschien kan dit ook angepast worden dat de map niet opent maar begint met afspelen in het desbetreffende programma, bijvoorbeeld Windows Media Player.
 
Laatst bewerkt:
Waarmee maak je dan het iso bestand?
Ik behoud namelijk wel het complete menu
 
Een ISO is niks anders dan een container waar dan die DVD bestanden in staan dus daar verlies je geen functionaliteit mee.
Ik gebruik daar overigens Folder2Iso voor.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren avond even mee gestoeid en inderdaad....

.iso is precies wat ik zoek.

Bestaat er toevallig ook nog een mogelijkheid om te kiezen welk icoon wordt weergegeven?
Want ik speel de .iso nu af met VLC Player en die creëert zijn eigen icoontjes voor bestanden die compatible zijn met VLC.

Ik heb al geprobeerd dit handmatig te wijzigen, maar het icoontje van VLC blijft zichtbaar.
 
Het icoon dat wordt getoond is het icoon van het programma dat aan de .iso extensie is gekoppeld.
 
Uiteraard. Klik er met rechts op en kies voor Openen met.
 
Klopt, maar dan wordt het icoontje van het desbetreffende programma gebruikt (in mijn geval VLC Player) en ik wil een eigen icoontje gebruiken, bijv. een eigen gemaakt icoontje.

En dat krijg ik niet voor elkaar.
Als ik in eigenschappen de map-eigenschappen wijzig voor een eigen icoontje en ik klik op toepassen, dan blijft toch VLC Player als icoontje aangegeven.
 
Zolang de VLC player aan de .iso extensie is gekoppeld zul je inderdaad het logo van VLC zien, Dat kun je niet aapassen.
 
Je bedoel het icoon van een .iso bestand toch?
 
Inderdaad...nu zie ik een oranje kegel van VLC Player, maar als ik openen met kies voor bijvoorbeeld Nero, dan zie ik een Nero icoontje.
Maar ik zou dus graag mijn eigen icoontje eraan willen koppelen en dus niet gelijk voor alle gelijke bestanden.
Per .iso bestand een eigen zelfgemaakte icoon.

Op het internet heb ik IconPackager gevonden, maar ondanks dat ik hem handmatig mag en kan wijzigen blijft toch het vaste icoontje van VLC Player staan.
Terwijl in de map eigenschappen wel mijn eigen ontwerp als icoon staat vermeld.

Hmmmmmm........

Iemand nog een idee???
 
Dit is nu eenmaal hoe Windows ermee omgaat. Dat kun je niet veranderen.
Een Media Player heeft daar al helemaal geen weet van dus daar heb je er geen last van.
Een beetje Media Player laat dan op de TV het plaatje zien dat in die zelfde map staat.
Dus zet er een leuke .jpg bij. Het DVD hoesje bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Precies, je mediaplayer laat inderdaad een plaatje zien die je zelf in de map zet.
En wat is de meerwaarde om de icoon zelf te veranderen?

Je moet gewoon de iso bestand op je harde schijf zetten (of streamen vanaf je laptop) en dan het iso bestand met je mediaplayer afspelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan