Ondertiteling loopt niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raikkonen94

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2011
Berichten
47
Ik heb voor wat familie de Titanic film als .avi bestand, alleen zonder ondertiteling. Ik heb de ondertiteling apart gedownload (.srt bestand) alleen hij loopt niet synchroon... Is er een eenvoudige manier om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.
 
Met subtitleworkshop kan je de subs synchroniseren met de film.
 
Ik heb Subtitle Workshop gedownload, maar dan kies ik 'Open Film' en dan krijg ik de foutmelding dat het gen geldig filmbestand is, terwijl het gewoon een .avi bestand is...
 
gewoon een standaard. K-lite bijvoorbeeld. Trouwens, je kan geloof ik ook instellen met welke media player het programma de film af speelt. Ik weet niet welke je normaal gebruikt maar stel die eens in als standaard, waarschijnlijk werkt het dan ook al. Staat ergens in het instellingen menu, weet zo niet precies waar..
 
Ja ik heb bij instellingen als standaard gedaan, dan kiest hij RealPlayer. Maar als ik de film ook als Realplayer laat afspelen, krijg ik nog steeds de foutmelding dat het geen geldig filmbestand is.

Maar ik heb dat K-Lite Codec pakket geinstalleerd. Alleen wat moet ik daar dan nu meedoen? (ik ben niet zo handig met codecs etc.)
 
Als het goed is kan je het nu gewoon afspelen. Na de installatie zou het programma en ook je media player deze automatisch moeten vinden en gebruiken.
 
Jaa, hij opent hem nu. Super bedankt! Hopelijk werkt dat Subtitle Workshop niet al te moeilijk... (A)
 
Oke, geen probleem!
Het programma is redelijk eenvoudig, je kan de film afspelen met ondertiteling en dan als de ondertiteling niet goed is kan je deze bij stellen. Ook kan je aangeven waar de eerste en laatste ondertitel moet worden weergegeven en dan doet hij de rest automatisch.
 
Wacht, toch nog problemen. Hij opent de film wel, maar de film is niet zichtbaar (ik hoor wel geluid). Hij scherm blijft dus gewoon zwart. Enig idee wat ik hieraan kan doen?
 
Ja (dat poste ik net ook al, maar misschien omdat het een edit was is dat nog niet zichtbaar bij jou)

Maar ik hoor wel geluid, alleen compleet zwart beeld.
 
heb je je pc gerestart na codec installatie? misschien helpt dat nog.
 
Ik heb mijn computer zojuist opnieuw opgestart, maar nog steeds geen beeld, alleen geluid.
 
Lijkt op een codec probleem... Kan je de film wel gewoon op je pc afspelen?
 
Ja, ik gebruik altijd VLC mediaplayer. Maar ze werken ook in Realplayer bijvoorbeeld. Ik heb Windows Vista, zijn er misschien speciale codec Vistapacks ofzo?
 
Ik heb er net idd een gedownload en nu zie ik ook beeld!!! Nu kan ik eindelijk gaan beginnen met die ondertitelingen goed zetten:p

Thx!!
 
Nu de workshop werkend is, heb ik een vraagje over het ding zelf:p

Als je "Opslaan als" kiest, dan krijg je een heleboel formaten... Wat moet ik dan kiezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan