Netwerk Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
77
Office versie
miDer
Beste Helpmij,

Ik heb sinds kort een probleempje met het opnieuw aanloggen aan netwerkshares. Dit probleem heb ik op 2 van de vier computers. Op alle computers staat Windows 7 Ultimate geïnstalleerd. Een van de computers gebruik ik als Server (ook onder Windows 7). Nu heb ik een aantal partities van de server als netwerk connectie gedefinieerd in de Windows 7 van de computer op zolder. Eenmalig log ik in op de netwerkshares, vink het hokje aan: mijn referenties onthouden. Start ik de computer opnieuw op, dan moet ik weer het netwerkwachtwoord en het password intoetsen. Soms moet ik dat doen voor alle shares (11 stuks), en soms volstaat het om één keer user-id/password in te toetsen en vervolgens kan ik dan alle shares openen. Ik moet wel altijd minimaal dus één keer user-id/password intoetsen, terwijl ik het vinkje "mijn referenties onthouden" heb aangevinkt.

Op de computer in de woonkamer hoef ik nooit userid/password opnieuw in te toetsen. Wat zou dit kunnen zijn? Het is niet een mega probleem maar ik ben wel heel erg benieuwd wat hierachter steekt.

Alle hulp is welkom,

Thanks,

Herman Koch.
 
Kan iemand nog reageren op mijn vraag.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of iemand die al een oplossing voor dit vervelende windows probleem.

Thanks,

Herman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan