Radio Streaming Opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Ik wil de RADIOzender die ik VIA INTERNET aan het beluisteren ben, OPNEMEN.
Ik heb een aantal programma's geprobeerd maar die nemen :evil:álles:evil: op wat op de luidsprekers te horen is. Dus ook eventuele windows geluiden en geluiden van andere actieve programma's. Ook als ik het volume van de speakers wijzig (wat op mijn laptop alleen softwarematig kan), is dat direct hoorbaar in de opname.
Ik wil echter :thumb:álleen:thumb: de muziek opnemen die ik op dat moment via internet hoor.

Hoe doe ik dat?
 
Niet, of je gebruikt je pc gewoon niet als je aan het opnemen bent. Dan doen al die programma's het best.
 
Dit lost niets op mrHenkie

Ook als ik de laptop verder niet gebruik, moet het volume redelijk luid staan om een goede opname te kunnen maken. Dit is natuulijk niet aangenaam. Hoe kan ik dan softwarematig het volume hoog zetten, zonder dat dit direct hoorbaar is?
 
Bij opnemen bron (mixer van windows) Stereo mix kiezen en volumes hard genoeg zetten.
Bij Afspelen in de mixer alles dempen m.u. van waves.
In config scherm (geluiden en audioapparaten) op tabblad geluiden geluidschema GEEN kiezen.
Dan rest nog de vraag. Wat gebruik je voor het opnemen?
 
Bedankt BikerBill64

Voor het opnemen zelf gebruik ik CoolEdit. Ik wil op deze manier radio-programma's opnemen die ik liever op een ander tijdstip wil beluisteren (programma gemist is hierbij niet mogelijk).
Op jouw manier werkt het opnemen in ieder geval goed :thumb:. Bedankt daarvoor.
Door jouw tips om onder andere bij "opnemen bron" het volume hard genoeg te zetten, hoeft het afspeelvolume niet vervelend hard te staan.
Een aanvullende vraag: :rolleyes: Is het op een andere manier ook mogelijk om op te nemen terwijl het afspeelvolume helemaal uit staat? Op de pc draai ik gewoon de volumeknop van de speakers dicht maar op de laptop heb ik die mogelijkheid niet.
Nogmaals dank :).
Met vriendelijke groet van Kingswood.
 
Laatst bewerkt:
Geen dank Kingswood.
Om op te nemen zonder dat het afspeelvolume er invloed op heeft zou je het volgende kunnen proberen:
Asio drivers installeren. (b.v. Asio4all, zijn gratis) http://www.asio4all.com/
En dan in CoolEdit (Preferences) Asio kiezen en dan de juiste ingang zien te vinden.
Tis ff klooien maar als het eenmaal werkt.:)
 
Hoi BikerBill64.
Ik heb de drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart maar ik krijg het niet voor elkaar om met het volume op nul, op te nemen. Bij mijn versie van Cool96 vind ik ook geen optie "preferences" maar wel "Select wave device" maar niet met de mogelijkheid om ergens "Asio" te kiezen.
Ik neem er genoegen mee dat ik nu in ieder geval met een laag volume, goede opname's kan maken. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan