NTDLL.dll foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukegozert

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Berichten
10
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagenheb ik een vervelende foutmelding (zie pic) als ik FL Studio 10 open (digital music producion software). Ik run Windows XP SP3, clean install ongeveer 2 maanden geleden.

"FL.exe - entry point not found. The procedure point Ntalpcsendwaitreceivepoint could not found in dynamic library ntdll.dll"

De foutmelding verschijnt ongeveer 8 keer, terwijl FL Studio opstart. Na de melding weggeklikt te hebben lijkt alles normaal te werken. Ik krijg de fout echter weer als ik bijv. een synthesizer-plugin laad. Ik dacht aan 2 oorzaken:

1. Virus/malware (hoewel mn AVG zei dat ik clean was..)
2. Driver issues/conflict

Wat ik al geprobeerd heb, maar niet werkte:

1. Virusscan en registry-scan/repair
2. SFC /SCANNOW
3. System restore
4. Herinstallatie FL Studio 10 / Asio4all-drivers / Midi-keyboard-drivers
5. Vervangen van NTDLL.dll door het origineel van mn Windows XP-cd

Daarna vond ik dit op een ander forum:

"I get a "FL.exe - entry point not found Ntalpcsendwaitreceivepoint not found in ntdll.dll" message when i open FL, add synths and various other operations. Everything works, I only get this message that i have to click every time. I uninstalled, reinstalled cleaned registry. used system restore... I started getting this message after I installed samsung kies for mobile and it installed some codecs for video with it."

Toen realiseerde ik me dat het probleem bij mij ook begon na het installeren van Samsung Kies (software voor mn Galaxy S2 phone) en bijbehorende audio/video-codecs (MyFreecodec 1.0b).
Toen heb ik Kies+codecs verwijderd (en registry opgeschoond), maar de fout bleef bestaan.

Ik probeer voorlopig een schone installatie te vermijden, ook omdat ik bang ben dat de fout weer terugkomt als ik dezelfde progs weer installeer.

Alvast mijn dankbaarheid voor jullie hulp.
 
Heb je ook al gekeken of er nog verwijzing voorkomen in je register naar alles wat met kies te maken heeft.
Soms blijven deze keys ondanks het verwijderen er nog in staan en kan alsnog voor problemen zorgen.
 
Heb je ook al gekeken of er nog verwijzing voorkomen in je register naar alles wat met kies te maken heeft.
Soms blijven deze keys ondanks het verwijderen er nog in staan en kan alsnog voor problemen zorgen.

Ja, heb het register helemaal schoongeveegd...
 
zelfde probleem

hoi,

ik heb dus ook dit probleem met FL en samsung kies staat ook geinstalleerd
op win7 64 bit heb ik dit probleem weer niet alleen op deze xp home
heb wel eerder problemen gehad met microsoft sync toy omdat kies zit te rommellen
met microsoft producten zoals sync framework

heb nog geen oplossing gevonden maar ik blijf zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan