Torents linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
667
Als ik de top-40 op mijn website plaats, dus alleen de top zonder een klein voorbeeld muziek je erbei. Alleen de top-40 naam van artiest + titel van nummer. Vervolgens zet ik een knop download onder in mijn site. En ik link naar een torrent op bijvoorbeeld *KNIP* waar bezoekers die torrent kunnen downloaden. (heb de torrent zelf niet geplaast) Ben ik dan illegaal bezig.

Ik verspreid geen muziek, ik link alleen maar door. Mag dit!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doorlinken op de manier waarop jij het doet is gelijk aan verspreiden.
Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BREIN
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buma/Stemra
http://www.nu.nl/internet/2052546/megaboete-voor-downloaden-en-verspreiden-muziek.html

Daarbij, als je iemand een torren laat downloaden (ookal is deze niet van jou) dan seed deze persoon automatisch na het downloaden, vaak zetten mensen dit niet uit.
Dat is ook verspreiden, en bij veel providers verboden en de kans is groot dat je een waarschuwing krijgt.
http://www.goeievraag.nl/vraag/seeden-legaal-illegaal.89565

Downloaden mag, verspreiden niet, op welke manier dan ook.
Of je het nu via ene torrent doet, of mesnen torrents laat downloaden, het wordt toch verspreidt.

Ps. het is niet illegaal als er auteursrechten opzitten.
Maarja, elke top-40 artist heeft ©opyright en stema/stemra. Dus ja, het is niet legaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@BluetoothUSB, heb je berichten samengevoegd, graag voortaan de knop aanpassen gebruiken!.

@radionxfx, naam torrentsite verwijderd, mag hier niet genoemd worden.

Groeten, Jackall
 
Het is zo als het is, maar dan vraag ik me toch af hoe kan het dan wel zo zijn dat er nog steeds Nederlandse website zijn die een titel van een film op hun site hebben, en als je vervolgens door linken naar een torrent site waar je die torrent kunt downloaden. Dit is dan toch het zelfde wat ik wil alleen dan veel kleiner en dan met muziek. Maar dan neem ik aan dat van hun ook illegaal is?

Als ik bijvoorbeeld een download muziek site (geen torrent site) de top 40 geupload heeft naar megaupload.com en ik zet een link daarvan op mijn site, dan is het dus ook illegaal?
 
Laatst bewerkt:
Als ik bijvoorbeeld een download muziek site (geen torrent site) de top 40 geupload heeft naar megaupload.com en ik zet een link daarvan op mijn site, dan is het dus ook illegaal?

Ja idd, dat is ook illegaal, want je bent het aan het verspreiden.
 
@BluetoothUSB downloaden is helemaal niet verboden, maar verspreiden is wel illegaal, maar je krijgt er geen waarschuwingen van. Ik heb het nog nooit gehad in de jaren. In Frankrijk is dit echter wel.
 
Volgens de wet van downloaden:
Je mag downloaden maar al je downloads MOETEN in jouw huis blijven, Films mag je downloaden maar in JOUW huis, NIET afspelen bij iemand anders.
En volgens Brein:
Downloaden is illegaal wegens copyright
 
Ik vind het toch allemaal maar een beetje onduidelijk hoor, de één zegt die de ander zegt weer wat anders.

Dus als het goed is en met de verhalen van jullie bij de hand zit het zo:

Het downloaden van muziek en films voor eigen gebruik is niet illegaal, het downloaden van software daar in tegendeel wel. Dit zegt dus de wetgeving. Nu hebben ze bij Brein hun eigen regeltjes over downloaden van bestanden zoals muziek en films gemaakt vervolgens zeggen ze dat het is illegaal vanwege de copyright die erop zit. Maar wat hebben hun hier nou over te zeggen, de wetgeving bepaald immers. Begrijp ik het goed nou goed?

Kan iemand mij nou een duidelijk antwoord geven over de vraag die bij deze topic hoort, de één zegt dit de ander zegt dat enz...

@daand Je zegt op een gegeven moment iets over een waarschuwing die je in al die jaren nog nooit heb gehad, heb je hier ervaring mee of zo iets? Kun je het wat breder uitleggen?
 
Laatst bewerkt:
Met die waarschuwingen was ik er.
Ik heb een tijdje terug van UPC een waarschuwing gekregen dat ze mijn internet dienst uit zouden schakelen "wegens illegale praktijken zoals piraterij".
Dit kwam door torrents van muziek en films.
 
Nou ja laat maar zitten dan, daar zit ik nou niet echt op te wachten.

Allen toch bedankt!
 
@smokinaces

Welkom op helpmij.
Reageren op oudere topics heeft geen zin meer, die zijn in 9 van de 10 gevallen opgelost.

Heb overigens je link verwijderd, zie in de eerdere berichten waarom.

Jackall.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan