MP3 CD's automatisch nummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuitermuts

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
6
Ik gebruik momenteel Nero als brandprogramma. Als ik een audio-cd daarmee brandt, dan brandt hij de nummers in de volgorde waarop ik ze naar mijn "brandproject" sleep, ongeacht wat de alfabetische volgorde is. Nu kwam ik er achter dat mijn autoradio ook MP3 CD's lust, dus dan brand ik liever een MP3-CD, want dan hoef ik minder vaak te wisselen. Maar dan speelt de radio ze af in alfabetische volgorde. Echter, als ik zelf handmatig steeds een nummer toe moet voegen ben ik tot de kerstdagen bezig om een CD te branden. Ik vroeg me af of er ook een brandprogramma is die er automatisch een nummer voor kan zetten zodra ik hem naar het brandproject sleep, net als bij het branden van een audio CD. Als iemand een dergelijk programma kent, dan houd ik mij aanbevolen! Alvast bedankt!

Groetjes
 
Indien je een ripper gebruikt om audio om te zetten naar MP3, kun je ID3 tags aan laten maken in je MP3's. Vervolgens zijn er legio programma's die aan de hand van die mp3 tags renaming kunnen doen naar het gewenste bestandsformaat.

Bijvoorbeeld kun je dan zoiets opgeven: <tracknr> - <song name> - <album> - <artist>
 
Nero brand en sorteerd op de bestaand naam

Kopieer de mp3's voor Cd naar een temp map
Verander dan als volgt de btands naam "01 - Artiest - tietel"
Nero zal nu op nummer sorteren
Na copy verwijder je de temp map
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan