mp3 converteren goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phineas

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Berichten
172
hallo,

ik vraag mij al een tijdje af, of het goed is om een mp3 bestand van bv 128 kb/s te converteren naar 320 kb/s. en dat kwaliteit verlies is aan het mp3'tje?

alvast bedankt,

Phineas
 
dat maakt voor de uiteindelijke kwaliteit niet uit, het is net als een foto vergroten. De echte kwaliteit gaat niet vooruit, terwijl het wel meer schijfruimte enz inneemt. Kortom, de kwaliteit wordt helaas niet beter.
 
Rip instelling

Hoi

Hoe groot de bitrade waarde wordt bepaal je bij het rippen zelf ,hoe kleiner de waarde die je instelt hoe meer je wegooid van het orgineel. Hou je van goede kwalitijd rip dan mindens naar 195 kb
Eenmaal naar een klienere waarde geript kan je niets meer terug krijgen dus

Musiclover
 
mwah, een beetje. Heb je altijd met converteren. Maar dat is vaak zo weinig dat je het niet hoort.
 
Ja hoor
Als Dj ervaring hoor je dat

Je moet je even een muziekwave voor stellen. Bij het rippen met een lage waarde hiervan filter je het heel hoog uit en het heel laag
je krijgt dan een plat geluid zo als we zeggen.

Ge bruik je de mp3 op bv een ipod met zo een goedkoop oortje dan merk je daar uiteraard niet veel van

Maar draai je via een goede geluidsinstaltie of een duurder mp3 systeem dan hoor je het zeker

Wet je wat je eens moet doen

rip een nummer 3 keer 1 naar 128 kb 2 naar 195 kb 3 naar 365 kb

en draai ze dan eens af of jet verschil hoort.


Musiclover
 
Oke, ik converteer niet meer, wat al eerder geconventeert is.

ga eens proberen om 3 liedjes van verschillende bitrate's
 
Mp3 *KNIP*.
Kan er verder niets van maken. klinkt wel goed, maar inderdaad als je het vanaf 128 opslaat als 320 bit, maakt het niets uit behalve schijfruimte.
wat ik adoreer is losseloss wav :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan