Telefoonkabel splitsen mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wernaire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2011
Berichten
1
Besten,

Is het mogelijk om een telefoonkabel te splitsen zodat 2 modems, met dezelfde kabel verbonden kunnen zijn? Graag zou ik hier de mogelijkheden met u willen bespreken aangezien mijn huurbaas (van mijn studentenkamer) een gierige internetconnectie heeft lopen en mij weigert mijn eigen modem neer te zetten.
De situatie is als volgt: er komt een kabel de meterkast in, deze kabel loopt vanaf de (onzichtbare -althans voor mij-) telefoonaansluiting en gaat zijn modem in. Graag zou ik deze kabel aan het eind (dus waar nu zijn modem aangesloten is) willen splitsen zodat er 2 modems met dezelfde draad internet kunnen krijgen. Is dit uberhaupt mogelijk? Ik ben slechts een leek op dit gebied en dit leek me de beste plek om antwoord te krijgen op mijn vraag.
Mocht dit door mijzelf bedachte plan niet lukken, zijn er dan mogelijkheden om wel mijn eigen internet ook hier aangesloten te krijgen?

Afwachtende op jullie antwoord,

Wernaire
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,



Gaat niet lukken je kan op 1 aansluiting geen twee verschillende providers krijgen dat is wat je wil denk ik. Misschien via de kabel provider .
 
Op dezelfde lijn kun je geen twee providers hebben inderdaad maar vaak zijn er wel aders vrij in de binnenkomende kabel, waar een nieuwe lijn op kan worden aangevraagd.
 
Hoi,

Zal hij wel medewerking van zijn huisbaas moeten hebben want dat zal dan op het punt waar de lijn binnenkomt moeten gebeuren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan