sony vegas foutmelding .m2ts bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

cchamer

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
7
Ik heb sony vegas 7,8,9 en 10 (7 en 8 op mijn computer en 9 en 10 op mijn laptop) en ik heb een hd pvr die video's opneemt en in .m2ts bewaard. als ik die .m2ts bestanden in sony vegas pro open dan zie ik alleen een plaatje en hoor ik alleen audio. bij frame staat er 400..... en hij blijft steeds op een frame hangen lijkt het.
als ik op play druk hoor ik dus de audio en gebeurt er niks. als ik dan op pauze of stop of het programma afsluit dan loopt sony vegas vast en reageert het programma niet meer.

ik heb al heel veel dingen geprobeerd. opnieuw geïnstalleerd etc. en nu kan ik sony vegas 10 niet eens meer openen vanwege een compabiliteits probleem. maar dat is niet mijn probleem want dat is wel op te lossen. maar mijn probleem is dus dat ik geen m2ts files kan openen en bewerken. er zijn veel mensen die het wel kunnen dus ik denk niet dat het aan sony vegas ligt. als ik ga converten dan verlies ik kwaliteit, en dat is niet wat ik wil en verwacht van een apparaat dat zo'n 200 euro kost.

Het is mogelijk, alleen ik weet niet wat er mis is. sommige mensen zeggen dat ik een codec pack moet downloaden (ik heb nu de 64 bit en de full version K-lite codec pack geïnstalleerd maar ik zou niet weten wat het doet en wat ik er mee moet doen).
Ik kan de bestanden wel in windows movie maker openen, maar dat is niet echt wat ik wil, tenzij ik de bestanden kan exporteren naar een ander bestandstype dat sony vegas wel kan lezen en dat de kwaliteit bewaard blijft.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden want ik ben hier al een paar dagen mee bezig en ik begin langzaam de moed te verliezen.

alvast bedankt.
 
Hoi cchamer,

Ik heb sony vegas voor jaren terug een op mijn computer gezet uit was eens nieuws gierig naar ,maar vond het een show programma met veel toeters en bellen alsof daar het echte werk zou gebeuren.
Het echte werk word dus gedaan door de codec ,en zo'n programma als vegas of movie maker is zoiets als een interface die met de (verschillende) codec omgaat.

De aller grootste fout die je kunt maken is dat je een zo genaamde codec pack installeerd.
In K-lite codec pack bijvoorbeeld heb je ffdshow zitten dat is een directschow filter en geen echte codec dus.
Wat gebeurd er nou als je een bestand wil gaan openen is dat ffdschow ziet dat hij het bestand herkent en start meteen op en neemt het over van de andere codec programma die daar eigenlijk voor bedoeld is ,wat nou niet altijd goed is.
En verwijderen van die codec pack programma's is heel erg lastig en vaak zal dat niet eens gaan.

Waarom speelt het met windows movie maker het bestand goed af ,dat komt omdat windows zelf ook codec programma's van ze erbij doet en die zijn in de windows programma's ook de favoriet daarvoor.

Wat je zou kunnen doen is eens na te gaan welke codec comninatie in staat is om het bestand goed af te kunnen spelen.
Dat kun je bijvoorbeeld met GSpot doen ,en dan de merit van die codec zo in te stellen dat de programma's (zoals natuurlijk sony vegas :) ) eerst die codec zal willen gerbruiken.
(hoe hoger de merit des te vaker zal die codec worden gebruikt.)

p.s Het is onder andere doordat zo'n codec pack een eigen merit systeem er op na houd die hoger is ingesteld dan de codec die bijvoorbeeld bij sony vegas hoord dat ze zo'n verschrikkelijke bende van je computer maken.

Nu zit ik een beetje het idee dat je denk van waar heeft hij het nu over en meschien helpt het als je weet dat je bij MainConcept Reference 2 die ik zelf heb en ook bij hun decoder pack je er een stand alone programma'tje krijg MeritMe om zo makelijk de merit van hun codec aan te passen.
Maar met GSpot kan je dat ook en dan met zo goed als alle codec.
Dus het is niet iets vreemds of zo hoor.

En wens veel succes daarmee. :thumb:
 
bedankt voor de reactie.
Ik snap ongeveer wat je bedoeld, ik moet dus die decoder pack downloaden van mainconcept?
 
Nee eigenlijk niet maar ik dacht laat ik eens proberen het je van een andere point of view te laten zien door je mainconcept te laten zien ,die de codec voor verschillende programma's leveren zo zitten hun codec bijvoorbeeld ook in Sorenson Squeeze een apparaat van $799.
In dat opzicht kun je er volgens mij toch wel van uitgaan dat Sony Vegas wat beter met mainconcept zal presteren dan met een bij elkaar geraapte K-Lite pack.:)

Goed zo'n decoder codec van mainconcept is geen freeware ,en kan natuurlijk zomaar zeggen van je moet ,ik kan je alleen maar een advies geven.

Het gaat je om de M2TS formaat en dat is de afkorting van MPEG-2 Transport Stream dus dat is gene die daarvoor moet hebben.

Of je het uit kunt testen met de evaluatie versie van mainconcept reference 2 waar die codecs als demo versie inzitten ,weet ik niet bij staan de codecs in reference 2 registreerd en ken de beperking van de demo codecs niet.

Een alternatief voor mainconcept kan je regelen als Cyberlink PowerDirector instaleerd je heb dan de codec van cyberlink waarvan je dus merit kunt gaan aanpassen met GSpot.

Er is dus nog geen rede om de moed te verliezen je komt pas langzaam op gang.:thumb:
 
Ok, ik zal eerst eens de demo versie downloaden en dan laat ik het weten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan