DVD'tje branden, maar wat zijn al deze bestanden?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
335
Hey allemaal,

Ik wil graag een film op een DVD branden, maar ik begrijp niks van al deze bestanden!
De extensies van deze bestanden zijn:

- .BUP
- .IFO
- .VOB

Ik zal echt totaal niet weten waar al deze bestanden voor staan, en wat ze met elkaar moeten, maar weet wel dat ze allemaal op een DVD horen...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met hoe ik dit in een complete, werkende film op DVD kan krijgen...
 
Niet druk over maken. (Bij een Windows installatie willen we ook niet weten waartoe al die bestanden dienen die we van DVD op hdd zetten, toch?)
De complete map waarin ze staan, de video_ts map, naar DVD branden, dan komt het goed. Dus die map mét die bestanden erin naar DVD branden.
Zie bijlage, dat zijn de bestanden die een video_ts map thuishoren.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Dankje! Is er nog een aanrader als brandprogramma die de goeie kwaliteit van de film behoudt?
Ik had laatst een film gebrandt, maar dat was 1 bestand, en die werd nogal slecht qua beeld...
 
Ligt in 99,99% niet aan het brandprogramma, maar aan de kwailiteit van de download, oftewel een beroerde filmkwaliteit.
 
Dus jij zegt, dat als ik bijvoorbeeld gewoon IMGburn gebruik, en deze map brandt op DVD, dat het gewoon een film zal zijn?
 
Ja, mits de bestanden er zijn zoals ik die in het plaatje zette én de bron (waarvandaan jij de download hebt) de boel niet flest met de één of andere fake.
 
wel even er voor kiezen om te branden als dvd-video
en dus niet als data
 
IMGburn heeft dat niet volgens mij, branden als dvd-video..
Hij kan wel een image naar DVD branden, maar aangezien het een map is, wil dat niet...
Of moet ik op de een of andere manier de VIDEO_TS map omzetten in een IMG bestand?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn heel veel brandprogramma's die het wel kunnen, ook gratis`programma's, da's een kwestie van even Googlen naar een gratis brandprogje.
Volgens mij kun je met Windows zelf de klus ook klaren. Ik heb dit zelf nog niet eerder gedaan, dus mogelijk dat een meelezer dit kan bevestigen (of juist niet)?
Ik gebruik voor de klus altijd Nero -> DVD -> Video DVD maken.

Wat het shrinken betreft : daartoe is DVD shrink een heel handig progje. Het is legaal / gratis te downloaden en te gebruiken. Het vergt even wat aandacht en oefening maar blijkt uiteindelijk vrij simpel in het gebruik.

Echter, het shrinken van een DVD9 tot een DVD5 formaat herbergt ook risico's: zo kun je van een prima kwaliteit film een gedrocht maken dat je zelfs je hond niet zou willen laten zien. Het 'gedrocht' bestaat uit een té veel geknepen film waardoor de kleuren zodanig flets zijn geworden dat het niet meer om aan te zien is. Ook de scherpte en stabiliteit van het beeld kunnen met een té veel geshrinkte film allerbelabberst worden. Ik hanteer daarom voor mijzelf de stelregel dat wanneer ik shrink, dan moet het e.e.a. passen op een DVD5 mét een niet hoger percentage shrink dan 10 tot 20 procent. M.a.w. als Shrink voorstelt om te film te shrinken tot 60% dan weet ik dat de beeldkwaliteit zodanig beroerd gaat worden dat ik de film niet meer wil zien.

Nu zijn er ook wel weer wat extra 'truukjes' om een DVD9 eerst te ontdoen van ballast zoals bijv. extra scenes, extra taalbestanden, etc. etc. Dat kun je allemaal binnen Shrink inregelen. Zo zal een film van 7 giga na het weghalen van 'ballast' mogelijk nog 5,5 gig groot zijn. Met een Shrinkpercentage van ongeveer 15% houd je dan een filmkwaliteit van 85% over en da's (naar mijn persoonlijke maatstaven) zonder meer kijkwaardig.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de film op een DVD+R DualLayer branden, maar zal deze DVD+R ook in mijn DVD speler werken?
Zoniet, kan ik dan ergens de bookmark veranderen in Nero, en waarnaar?
 
Ik zie dat er standaard een AUDIO_TS map staat, maar ik heb deze niet nodig...
Is het mogelijk dat ik deze knip (verwijder) en gewoon kan branden met alles in de video_ts map?
 
Dat kan. Je kunt 'm ook meebranden, dat heeft verder geen gevolgen.
 
Ehm... Ik krijg een waarschuwing als ik op branden druk, deze zegt:

Opnieuw toewijzen DVD-Videobestanden mislukt. De resulterende DVD-Video is wellicht niet afspeelbaar. Wilt u doorgaan?

Ik heb de booktype van mijn DVD nagekeken, die is: DVD+R DL. Dit moet toch goed zijn?

Het merk is Nashua...
 
Oh, ik zie nu ook dit staan (stond achter de pop-up): Bestand VIDEO_TS.VOB heeft geen referentie en zou niet aanwezig moeten zijn.
 
Erg raar, want VIDEO_TS heeft ze alledrie: .VOB, .IFO en .BUP...
 
Ook als ik probeer deze .VOB af te spelen in VLC, wil hij niet werken... Ik hoop dat het geen belangrijk bestand is, want dan lijkt me het gewoon het beste om het zonder dit bestand te doen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan