geen internetverbinding op 1 van de 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

nippy4

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
6
Hallo, ik heb 2 pc's die zijn aangesloten op een kabelmodem van Ziggo via een switch. Nu krijgt alleen de pc die je als eerste aanzet nog maar verbinding met internet, de andere niet. Alles wat ik over dit probleem kan vinden is dat ik een router moet nemen. Maar ik heb juist een switch genomen omdat ik hetzelfde probleem met een router had! Dus dat gaat ook niet werken. Hoop dat iemand hier me kan helpen.
Alvast bedankt
 
Bij een switch is het belangrijk dat de 2e pc in dezelfde ip range zit als pc 1.
Een switch deelt die ip adressen niet uit.
Je zal op pc2 een statische ip moeten geven die dicht in de buurt ligt van pc1.
Dan gaat het wel werken.

Als je dit probleem ook had bij een router staat in die router waarschijnlijk de dhcp uitgeschakelt.
 
Ik ben niet echt een techneut hoor, maar bij beide pc's staat ip op automatisch verkrijgen en dit heeft al een hele tijd prima gewerkt. Hoe dan ook, wanneer ik een statisch ip adres gebruik (in dezelfde range ip als pc1) krijg ik wel verbinding maar kan geen internetpagina's laden. Bij de router stond dhcp wel ingeschakeld want ook daar hadden we al een hele tijd gewoon beide verbinding. Het probleem kwam toen net als nu van de een op de andere dag opzetten.
 
Niemand die me hiermee kan helpen?? Misschien wat meer info, Het kabelmodem is een motorolla die ook als router werkt, daarachter een sitecom 5-poorts switch en daaraan 2 pc's die beide op win xp draaien. Dit heeft altijd prima gewerkt Maar ineens krijgt alleen de pc die je als eerste aanzet verbinding. Op de andere pc krijg je een melding dat hij geen ip adres krijgt. Dhcp in het modem staan aangevinkt. Een statisch adres invoeren werkt niet. Krijg dan wel verbinding maar kan geen pagina's laden. (Bij mijn weten mag je bij Ziggo geen statische ip adressen hebben) Ik kan er ook weinig over vinden op internet behalve dan dat er een router tussen moet, maar als ik er een router (sweex) tussen plaats ipv. de switch heb ik precies hetzelfde probleem.
 
Heb het zelf al opgelost. Bedankt nog Jackall voor het reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan