Wifi met Netgear router zonder modem?? Installeren? IP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobber1989

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
16
Hallo allemaal!

Ik heb me net speciaal op dit forum aangemeld omdat ik al dagen probeer een router te installeren en daardoor draadloos internet op mijn computer te ontvangen (de poort in mijn computer van de ethernet-kabel lijkt niet meer zo goed te werken als vroeger het geval was en draadloos internet werkt op andere plekken perfect dus is eigenlijk wel nodig..).

Ik zeg er alvast bij dat ik echt een ontzettende newbie ben wanneer het aankomt op instellingen voor de router installeren en/of weet ik veel wat.

Hoe dan ook!
Ik heb hier géén modem, maar slechts een laptop, een ethernet-kabel en een hokje in de muur waar ik de ethernet-kabel moet inpluggen zodat ik via de draad in ieder geval internet heb. En ja, ik heb natuurlijk ook een router hier liggen.
Het gaat om een NETGEAR WG602 v3.
Ik heb hem al verschillende keren gereset en alles, maar ik snap er nog steeds helemaal niets van.
Als ik bij 'netwerk' op mijn computer kijk, dan zie ik de naam van de router ook staan en staat er bij dat de verbinding niet beveiligd is. Als ik er verbinding mee probeer te maken zegt mijn computer echter dat dat om de een of andere reden niet lukt.


Ik zit op dit moment in Noorwegen, dus ik kan het ook niet even hier aan iemand vragen ;-)

Wie o wie kan mij helpen met het installeren/configureren/whatever met mijn router en draadloos internet?!

Ik ben vandaag en morgen zowat de hele dag vrij, dus ik zal dit forum geregeld checken!
Uiteraard ben ik ook bereid om de benodigde informatie te verschaffen van IP-adres van de router of iets dergelijks!

HELP! ALSJEBLIEFT! :p
 
Ik kan daar nog aan toevoegen dat ik meerdere malen mijn ethernet-kabel in de pc + router heb gestoken en vervolgens in IE het IP-adres heb ingetikt om bij de settings te komen / om in het (voor mij inmiddels 'heilige') inlogscherm te komen, maar dit werkt niet. Ik kom namelijk niet in het inlogscherm :-(
 
1) als je de ethernet kabel in de router steekt (een van de lan poorten, niet de wan poort) krijg je dan netjes een IP? Ik neem aan dat je automatisch ip adres verkrijgen aan hebt staan?
 
De router heeft maar één poort! Ik heb geen idee of dat dan dus de lan poort of de wan poort is! En hoe zie ik dan of ik dan netjes een IP krijg? :p
Via CMD --> ipconfig?

Want ik ben er ook niet zeker van of ik automatisch adres verkrijgen aan hebt staan.. Zoals ik al zei.. Ik ben echt een ontzettende newbie hierin :p

Ik gebruik windows 7, enig idee hoe ik dan moet zien of ik het aan heb staan? xD
 
Het is een wireless access point. Draad erin steken en dan zou er een draadloos netwerk beschikbaar moeten zijn. Het je het manual al gelezen/gevolgd?
Zo nee, rtfm.
Zo ja, waar gaat het mis?

Ron
 
volgens de handleiding:

Configure the PC with a static IP address of 192.168.0.210 and 255.255.255.0 for the
Subnet Mask.

je kunt dit instellen in de network card properties
 
natuurlijk heb ik de handleiding geraadpleegd, maar daar strooien ze idd gelijk met termen als 'configure the pc with a static P address of.."

maar waar vind ik die network card properties etc.?! :-(
 
Ik geef het op.

Ik ben in de instellingen van de router geweest en daar 'DHCP' uitgezet, ik kan met mijn computer verbinding maken met de router (hij geeft zelfs aan dat ontzettend goed bereik is), maar ik heb géén internetverbinding. Ik weet het niet meer.
 
Je router moet wel op DHCP. als je in het menu bent geweest hoef je toch alleen nog maar wireless in te stellen?
 
Heb jij dan enig idee hoe? :/

Ik heb een heleboel screenshots gemaakt.. Maar ik weet niet welk IP-adres of w/e ik moet invullen..! :(
 
Ik bedoel, het IP-adres van de router staat standaard op die 192.168.0.227 en subnetmask op 255.255.255.0

Maar ik weet dus niet of ik die IP-adressen moet veranderen ofzo?

Ik kan mijn computer namelijk ook laten connecten met de router.. Maar ik krijg er vervolgens geen internet uit.. :(
 
stel de router ingang in op DHCP, stel de wireless kant in op de gewenste settings. maak verbinding via wireless. Check of de router je kan zien en je een verbinding krijgt. haal vervolgens je ethernet kabel uit de router en plug de internet kabel in
 
het is eigenlijk een Acces Point en hij heeft maar één hokje om wat in te doen.. En die is voor de Ethernetkabel.. :/

De grap is, ik kan dus prima verbinding maken met de router/acces point en er staat dan nota bene 'verbonden', maar er staat ook bij 'geen internettoegang' :/
 
voor de acces point om internet toegang te hebben moet hij wel een een ip adres krijgen via DHCP

Als je verbonden bent kun je nu via je wireless inloggen op je AP en daar even de setting aanpassen
 
Waar krijgt de aansluiting in de muur zijn internet van?
 
Laatst bewerkt:
ik heb oprecht geen flauw benul.. Ik leef nu in zo'n studentenflat waar gewoon zo'n aansluiting in de muur zit waar ik mijn Ethernet-kabel in moet stoppen.. Als ik dan de andere kan van mijn kabel in mijn computer stop, dan heb ik internet.. :p
 
Ik vermoed dat de verbinding tussen het modem en de router niet helemaal goed loopt. Je modem herkent het MAC-adres van je computer niet meer. Even de stekker van het modem uit het stopcontact (10 minuutjes volstaat meestal, 30 minuten voor de zekerheid). Ten eerste weet je dus niet waar het modem staat, ten tweede zullen je studiegenoten daar waarschijnlijk niet blij mee zijn. Maar in je studentenflat heb je dus niet al Wi-Fi?
 
Nee! Ik heb hier dus niet al Wifi.. Stomme Noren :p

Maar de stekker van het modem uit het stopcontact wil dus eigenlijk gewoon zeggen mijn Ethernet-kabel uit de muur halen? :p
Want een echt modem heb ik hier dus niet..

Maar dat klopt, ik weet dus ook niet waar het modem staat.. Dus ik weet ook niet hoe ik daar de stekker er vanuit moet halen xD

Ik heb anders ook Teamviewer? Voor als je een kijkje wil nemen? ;)
 
Oh en wat ze dus ook doodleuk zeiden toen ik ze mailden:

"Hi! You don’t need to apply but you have to buy a router, prices you will have to ask, and connect it yourself. I believe that your computer needs a modem, but when you buy the router the persons in the store can probably tell you this. Most PC’s has internal modem these days."

Heeft mijn PC een internal modem..? Geen idee @___@
(Asus K50AF)

En tussen mijn netwerkverbindingen zie ik ook andere draadloze netwerken.. In het begin kon ik gebruik maken van eentje die niet beveiligd was, maar inmiddels is die helaas beveiligd ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan