crossover Ethernet kabel kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamSungDe2e

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
46
Hoi,
Ik wil graag een crossover Ethernet kabel kopen, eentje die rechtstreeks tussen twee PC's kan verbinden zonder tussenkomst van router/modem. Maar ik weet niet waar je een goeie (redelijk goedkoop) kan kopen :)!
Dus als je een site weet ofzo, post alsjeblieft.

P.S. is dit wel in het goede topic? Ik twijfel daar vaak over...
 
mag ik even een vraag stellen wat is het verschil met een gewone ethernet kabel en is het erg als je zo een kabel als gewone ethernet kabel gebruikt
 
Hoi,

Crossover werkt niet in het gewone netwerk deze is speciaal voor tussen twee pc's.
 
Hoewel veel routers en switches van tegenwoordig dat kunnen detecteren en daar rekening mee kunnen houden is het niet "netjes" om cross cables als "patch" cables te gebruiken
 
Hoi,

Meen je dat kunnen ze dat weer wat geleerd dan ,maar het lijkt me wel wat netter om het het gewoon te houden je zal het wel in de router moeten aan geven of gaat dat vanzelf?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal :D!
Maar wat betekent CAT5E? Het staat overal voor de titels hier.
Moet je daar ook opletten?
 
dat betreft het type kabel.
CAT5 heeft als specificatie een 100mbit kabel te zijn terwijl CAT6 een 1000mbit kabel is.
Maar voordat CAT6 een standaard werd was er een overgangs periode met CAT5e die boven de 100mbit uit kon komen ten bate van de gigabit netwerken. Die valt er dus een beetje tussen in. Het is eigenlijk de CAT5 van nu geworden. aangezien het er beter uit ziet (de e staat voor enhancement) zal elke producent van CAT5 het e-tje er al snel achter plakken om het beter te laten verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik een 100 mbit netwerkkaart heb, kan ik 'm er gewoon in doen?
Oke, top. Bedankt, ik denk dat ik het nu weet ;).
 
Ja dat kan, alleen zul je nooit hogere netwerk snelheden halen. Beter is om dan in beide systemen en Gigabit netwerkkaartje te plaatsen. Gaat behoorlijk sneller met data over zetten.
 
jep, dat is waar. Alleen één van de computers is een laptop, dus die kan ik niet upgraden :\.
Maar voor mijn eigen PC wel, dus bedankt :).
Maar als ze er zo snel een e-tje achter plaatsen, is dat dan wel betrouwbaar? Werkt het dan wel op Gigabit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan