Trage werking van computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Hallo,
De laatste tijd (toch al enige tijd) vind ik dat mijn computer trager geworden is.
Hij start traag op, sluit langzaam af, en bijv. een programma als Live Mail start ook heel traag.
Nu, ik defragmenteer wekelijks en ik heb een goede virusscanner (Gdata), dus daaraan kan het niet liggen.
Er is wel iets met mijn SYSTEM RESERVED : deze is namelijk (geeft Windows aan) voor 6 % gefragmenteerd. Defragmenteren met Windows Defrag gaat niet. De oorzaak voor die 6 % fragmentatie ligt waarschijnlijk in het feit dat Gdata op tijd een virus heeft ontdekt een tijdje geleden, en Gdata heeft deze in quarantaine gezet. Wissen ging niet volgens Gdata.
Nu, volgens een vriend van mij, moet ik gewoon mijn computer terug formatteren.
Maar dan vraag ik mij af : eerst een backup maken van alles, dan formatteren en dan alles terugzetten... heeft dat wel zin want je zet toch hetzelfde terug ?
Bedankt voor jullie reacties.
Geert1964
 
Schakel in de services alvast "windows search" uit, dat scheelt al veel, en gdata is niet echt een licht programmaatje, laat ook ccleaner de boel eens opkuisen. Ga ook eens naar msconfig ==> opstarten, en schakel alles uit wat niet noodzakelijk is.
 
Goedemorgen,

Op zijn tijd een schone installatie kan geen kwaad,je zal inderdaad je bestanden die je wilt bewaren moeten back-uppen .Na dit gedaan hebben kan je gewoon de schone installatie doen en je virusscanner installeren.Mocht in je back-up een virus zitten dan haalt g-data het wel eruit. Al is het maar om van die virus uit quarantaine af te zijn .
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
de jean : heb alles gedaan wat jij zegt, doch geen merkbaar verschil
Modag : die backup, is dat goed met Windows Backup (systeemkopie en systeemherstelschijf) ?
Groeten,
Geert1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan