dvd naar harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcdg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Berichten
21
Hallo,

Onlangs heb ik een mediaspeler gekocht, Playon HD mini 2 van A.C. Ryan met daarbij een harde schijf van 2 TB. Het doel is o.m. om mijn eigen dvd-bibliotheek op die harde schijf te zetten, maar op een of andere manier lukt dat niet goed met DVD Shrink. Met zoveel ruimte en zonder noodzaak om de dvd's te kopiëren naar lege dvd-schijven is er geen reden om de bestanden te comprimeren, maar als ik met die instellingen de back-up uitvoer met DVD Shrink krijg ik VOB-bestanden zonder geluid of met een hoop geraas.
Allicht doe ik iets verkeerd.
Waar ik naar op zoek ben is een goede manier om dvd's ongecomprimeerd over te zetten naar een harde schijf. Alle reacties welkom!

Rutger
 
Denk dat je idd iets verkeerd doet met dvd shrink.
Zelf heb ik geen problemen met dit tooltje.
Waarschijnlijk komen al je backups terecht in 1 en dezelfde map(vermoed ik).
Dat kan niet en krijg je noemenswaardige problemen.
Verstandig is elke film in een apart mapje te backuppen.

Lees mijn versie van de handleiding van dvd-shrink maar eens door.
 
Misschien kan je ze ook kopiëren met Handbrake.

Je mediaspeler kan met verschillende formaten overweg, die handbrake ook aankan. Je hebt ze zo als een videobestand.
 
De DVD Shrink handleiding had ik al gelezen! Ik gebruik het programmaatje al jaren voor het kopiëren van dvd's, vaak met compressie en dat is altijd goed gegaan. Ik heb vanavond Handbrake geprobeerd en een dvd als mkv-bestand geëncodeerd, maar ook daar hou ik dat geraas, waardoor ik denk dat er misschien een conflict is tussen de programmatuur op mijn pc of anders misschien iets met codecs? Wat voor programma gebruiken jullie om mkv-bestanden af te spelen?
 
Vlc media player.

Hou je dat geraas ook als je het naar .avi of .wmv of .mpg converteert?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan