netwerkshares en USB zelfde schijfletter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op mijn computer heb ik in de Verkenner een schijfletter toegewezen aan een netwerkshare. Als ik nu een USB-stick of externe harde schijf aansluit, dan wordt mijn netwerkshare-schijlfletter overschreven en toegewezen aan die USB-stick/externe schijf.
Kan ik dat voorkomen en afdwingen dat Windows de volgende letter daarvoor neemt?
 
Je kan proberen aan de netwerkschijf een ander letter toe te kennen, bij voorbeeld N: of W: of Z:, ik verwacht niet dat je zoveel USB schijven tegelijkertijd gaat aansluiten.
 
Hoi,
netwerkshare een schijfletter toewijzen zo hoog mogelijk i.h. alfabet b.v. Z
 
Als je de USB stick er in steekt, dan kun je als ik het goed heb, met schijfbeheer van windows er een andere drive letter eraan koppelen, dus dan blijft de volgende keer je netwerkshare gewoon zijn zelfde drive letter houden.
 
Tip van Phr3ak is de beste in dit geval: In Schijfbeheer een andere vrije schijfletter toekennen aan de USB-stick, die niet/nooit als netwerkschijfletter gebruikt wordt.
Volgende keer zal de USB-stick bij aansluiten ook weer diezelfde schijfletter krijgen (als je niet ondertussen herinstalleert etc.)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan