Snelkoppelingen bureaublad default user verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadaag

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
29
Bij het installeren van software worden de snelkoppelingen op het bureaublad vrijwel altijd onder de "default user" geïnstalleerd.

Ik wil per "user account" bepalen welke snelkoppelingen op het bureaublad zijn te zien.
Hoe kan dit het beste gedaan worden? Is hier (freeware) software voor beschikbaar?

Of door de snelkoppelingen onder de "default user" te verplaatsen?
Zo ja, waar kan ik ze vinden onder Win 7 x64?
 
Je kan via C:\Gebruikers (Users) per user aangeven wat er wel en niet op het bureaublad komt te staan. Of is dit niet wat je bedoelt?
 
Ja dat is zeker de bedoeling.
Maar dan moet je de snelkoppelingen bij een nieuwe account verwijderen nadat je die account hebt gemaakt.
Kan het ook anders, dat je de "default user" geen bureaublad snelkoppelingen geeft en de nieuwe accounts die je daarna aanmaakt de bureaublad snelkoppelingen uit het startmenu kopieert?
 
Basisinstellingen voor nieuw aan te maken gebruikersaccounts

Ik vond het volgende:

In de map C:\Gebruikers\Default staan de standaard instellingen voor de nieuw aan te maken gebruikersaccounts. Bewerk deze map naar wens zodat de gewenste basisinstellingen alvast klaar staan. Dit scheelt veel werk wanneer straks nieuwe gebruikersaccounts worden aangemaakt, de instellingen hoeven zodoende maar één keer goed te worden geregeld!

Probeer dus eens het e.e.a. aan snelkoppelingen te verwijderen in het Default account.

Laat me weten, ik ben benieuwd!
 
Dank je. Dat is inderdaad een mogelijkheid om vooraf aan het maken van de account de boel te regelen, maar nu de volgende situatie:

Ik ben administrator en installeer regelmatig nieuwe software en updates. Daarbij worden de snelkoppelingen in C:\Users\Default\Desktop geplaatst. Dus komen die ook bij alle andere accounts op de bureaubladen.

Is er een instelling in win 7 die voorkomt? Of 'n freeware programmaatje?
 
Vrij ingewikkeld voor mij, maar ik zat te denken aan een soort batch-file/script wat snelkoppelingen aangemaakt na een bepaalde (installatie-datum) in die betreffende mappen kan verwijderen. In een Word-document kun je volgens mij ook een dergelijk script aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan