HDMI Audio van PC naar receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabthal

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
81
Hallo allemaal!

Probleem:
Ik zit met een klein probleem. Sinds ik een nieuw moederbord heb, werkt het splitten van audio niet meer (Realtek Onboard had de optie om voor en achter the splitten in 2 audio devices). Ik wil via mijn versterker graag muziek luisteren maar zit tegelijk op Skype.. Mijn probleem is dus dat ik een playback device heb en dat de persoon waarmee ik mee Skype ook over mijn versterker gaat.

Nu heb ik geprobeerd via mijn videokaart een HDMI kabel te leggen naar de versterker en deze in de HDMI IN (DTV) te doen. Geen geluid. Wanneer ik vervolgens ook nog een HDMI kabel leg naar mijn Sony TV en deze AANZET, heb ik geluid. Sinds ik 2 monitors heb, wordt er één uitgezet en de Sony TV komt daarvoor in de plaats, omdat de Nvidia GTX560 Ti maar 2 beeldschermen ondersteund.

Vraag:
Kan ik op een of andere manier mijn videokaart configureren dat hij mijn 2 Acer beeldschermen aanstuurt en HDMI audio via mijn versterker geeft ZONDER dat ik daarvoor één van mijn beeldschermen hoef op te offeren? Ik vind het zeer vreemd dat wanneer ik mijn TV uitzet dat dan de audio niet meer werkt totdat ik een van mijn 2 beeldschermen opoffer voor de versterker (de versterker heeft toch geen beeldscherm slot nodig?).

Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het ERG graag. Ook zou ik het liefst een HDMI oplossing willen vinden omdat ik het liefst maar 1 kabel over de grond heb lopen.

Bedankt voor het lezen en ik zie jullie reacties/tips graag tegemoet!

Specificaties apparatuur:
Videokaart: Nvidia GTX560Ti
Moederbord: Gigabyte G1 Sniper
Versterker: Yamaha RX-V463
TV: Sony Bravia KDL-37W5500
Monitors: Acer P235H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan