film/video maken lukt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi allemaal,

Ik wil met Windows Movie Maker een huis tuin en keukenfilmpje maken.
Heb er al verscheidene gemaakt, maar nu geeft ie allemaal strepen, terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd..

Met de Sony A33 maak ik een filmpje, in AVCHD(m2ts formaat), dat converteer ik met Format Factory in een WMV-bestand.
Dan splits ik het in Windows Movie Maker, sla het op om het op de pc te kunnen spelen (film publiceren) en dan: ...........kijk ik het op de pc.

Maar nu krijg ik dit beeld: zie bijlage.windows moviemkr.jpg

Heeft iemand enig idee wat er (ik) verkeerd doe?? En hoe ik dat op kan lossen?
 
Zou je eens kunnen kijken bij Windows taakbeheer, en dan bij ''fysiek geheugen''? Dan moet je kijken hoeveel er nog beschikbaar is.
Je zou even kunnen kijken in je kast, hoeveel stof er in zit etc.
Ook zou je HWmonitor kunnen downloaden, die laat de specs & temps van de pc zien. Ook is PCwizard een aanrader, om te kijken wat er allemaal in jouw systeem zit.
 
Hoi Thee......
Heb je Vista of XP. En dat WMV bestand kun je dat wel afspelen met je VLC player.

Als dat zo is dan doe je mijns inziens iets verkeerd. Of windows Media player opnieuw installeren, maar daar zou ik even mee wachten. Probeer eens een ander filmpje van tien seconden of zo te maken en probeer eens of dat wel lukt. Als dat wel lukt dan is er iets met het bestand (WMV waarover je spreekt) dat je wilt maken in Windows Movie maker en is windows Movie maker dus gewoon goed.

Groet Manamana. Laat even iets weten. Succes.
 
61% beschikbaar.

en filmpje van 10 seconden ong kan ik wel zien met vlc, als ik die heb omgezet naar wmv.
maar bewerkt (gesplitst) niet meer.

hoe haal ik windows movie maker eraf?
 
Nou huh....ik heb het al opgelost...

Ik ben er een beetje mee aan het prutsen, heb in Format Factory het bestand omgezet naar .avi en nu slaat ie alles netjes op zonder dat rare gestreep.
Het rare is nu dat, als ik het filmpje afspeel op de pc, de naam van het bestand in beeld komt met daarachter de extensie .wmv terwijl ik het geconverteerd heb naar .avi. ????????!!!!!!

Bij eigenschappen staat ook dat het een .wmv bestand is.....ik snap er niks meer van, maar het belangrijkste is dat ik de filmpjes nu zonder gestreep zie!!!
 
Nou huh....ik heb het al opgelost...

Ik ben er een beetje mee aan het prutsen, heb in Format Factory het bestand omgezet naar .avi en nu slaat ie alles netjes op zonder dat rare gestreep.
Het rare is nu dat, als ik het filmpje afspeel op de pc, de naam van het bestand in beeld komt met daarachter de extensie .wmv terwijl ik het geconverteerd heb naar .avi. ????????!!!!!!

Bij eigenschappen staat ook dat het een .wmv bestand is.....ik snap er niks meer van, maar het belangrijkste is dat ik de filmpjes nu zonder gestreep zie!!!

Zucht geweldig gedaan. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan