Afspelen en bewerken full-HD filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim79

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Berichten
22
Hallo,

Ik heb inmiddels al heel wat full-HD filmpjes gemaakt en deze wil ik nu gaan bewerken.
Probleem, afspelen op de pc (en laptop) lukt al niet eens vloeiend, dus bewerken zal wel helemaal lastig worden?

Ik vrees dat de enige optie om de filmpjes vloeiend af te spelen op de pc is om een nieuw pc aan te schaffen? Kan iemand mij aangeven waar deze pc minimaal over moet beschikken?

En als ik een pc heb die voldoende capaciteit heeft, welk videobewerkingsprogramma kan dan het beste full-HD filmpjes aan en is ook nog een beetje gebruiksvriendelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes,
Kim
 
Welke pc heb je ? Zonder die gegevens kunnen we je niet helpen.
 
De gegevens van mijn laptop (Acer Aspire 7730G):
- Intel Core 2 Duo processor T5800
- 4 GB DDR2
- 320 GB HDD

De pc:
- Intel Pentium 4 CPU
- 3 GHz
- 1 GB RAM

Heb je hier voldoende informatie mee?

Zolang ik de filmpjes afspeel met de bij de camera meegeleverde software van Panasonic spelen de filmpjes nog enigszins vloeiend af. Zodra ik gebruik maak van een ander programma (VLC media player) zie ik alleen het eerste frame en gedurende het filmpje af en toe nog eens een paar frames. Het geluid loopt overigens wel vloeiend door.
 
Als ik moet kiezen tussen een Intel Core 2 Quad of een Intel Core i7 wat adviseren jullie dan? En over hoeveel intern geheugen zou de pc moeten beschikken?

Ik wel eens met Pinnacle gewerkt en ik vind het inderdaad een erg handig programma. Kan Pinnacle wel full HD aan? Zo ja, vanaf welke versie?
 
Intel Core i7. Die is quad core, ie andere duo core. i7 is sneller :). Ik zou voor minimaal 6 gb gaan, nooit te weinig :). Je moet dan wel 64-bit windows hebben. Elk proffessioneel videobewerkingsprogramma kan full hd aan. De gratis ook in meeste gevallen. Pinnacle ondersteunt ook lekker veel videoformaten :). Verder een sata600 ssd als systeem/programma's schijf en een snelle 7200 rpm harddisk voor video opslag. Stop er ook een goede grafische kaart in, aangezien je grafische dingen gaat doen. Ook een full-hd monitor, anders heb je nix aan de kwaliteit van je camera.

Hopelijk tot nog toe genoeg info! Groetjes mrHenkie
 
En bestudeer de www.hardwarw.info site nog even! Als je alle adviezen daar leest, weet je al echt heel veel. Of kijk even naar andere ropics voor een video pc advies, niet die van vijf jaar terug of course ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan