Geen seround uit Harman Kardon

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcell348

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
6
wij hebben een setje met een sharp AQUOS tv en een Harman Kardon AVR 142

nu is het probleem dat als we een XBOX/Blue ray we geen geluid uit de spierer van achter krijgen. we hebben dit getest met fable 3. bij een ander Ouder systeem doet hij het wel in seround.

de tv zijn met 3D hdmi kabels gelinkt en we hebben een glasveselkabel(toshlink heet dat geloof ik) tussen de tv en de reciever. we hebben al van alles geprobeert maar krijgen het niet voor elkaar...

iemand ening idee?

Please help

alvast bedank
 
Hallo redcell348,

Ja meschien heb dat wel een ening idee of een tweeig idee ,ach ik kijk niet zo nauw daarmee hoor.

De televisie is met een 3D hdmi kabel aangesloten.
Heet dat vandaag dag zo 3D hdmi ,vroeger toen ik een 2 of 3 dagen jonger was werd daar nog HDMI 1.4 of een versie daarvoor HDMI 1.3 tegen gezegd.

glasveselkabel (toshlink heet dat).
Een glasvezel kabel is een glasvezel kabel en een toslink een toslink.
Want als de glasvezel kabel een toslink was hadden ze de glasvezel kabel een toslink genoemd.
En als dan de toslink een glasvezel kabel was hadden ze de toslink een glasvezel kabel.

Nu kun je wel gaan denken ,o wat is dat flauw allemaal zeg.
Alleen dit is wel precies het probleem en waardoor het zelde probleem zich nog wel eens zal gaan herhalen.

Door een toslink gaat één lichtje door de kabel ,en in een glasvezel kabel gaat door ieder vezeltje één lichtje.

Al die verschillende kabels hebben verschillende eigenschappen en kunnen dus verschillende dingen maar dat dus ook op verschillende manieren.

Een toslink (optical fiber) kan meschien wel problemen hebben met Dolby Digital ,TrueHD, en DTS HD Plus.
Een HDMI 1,4 kabel kan dat weer wel.
Daarom is het voor je zelf belangrijk dat je die zaken waar je mee werkt ook bij de naam gaat noemen die ook hebben.

Met zo'n Harman Kardon 5.1-versterker lijkt me dat je eigenlijk dat je net als bij mijn Onkyo 7.2 versterker gewoon alles over alle luidsprekers heen krijgt door dat je de codec of audio filters die op die versterker staat gebruikt.
Als het met de codec die op een blue ray schijfje staat niet gaat.

Veel plezier met headbangen. :thumb:
 
Om surround geluid uit de Xbox te halen moet er een Toslink kabel tussen de Xbox en de Harman Kardon lopen. Zie verder onder "Digitale audio" in de gebruiksaanwijzing van de AVR.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan