MKV Afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
238
Hallo allemaal,

Ik heb problemen met het afspelen van 720p en 1080p MKV bestanden.
Het afspelen begint goed maar na een min. of 1-2 loopt het geluid nog helemaal goed door, maar het beeld gaat langzaam. En bij sommige stukken krijg ik groene stukken in beeld. Ik heb VLC, MPC, WMP en BS geprobeerd maar bij alle doet die hetzelfde tevens heb ik ook de volgende codecs geïnstalleerd, K-Lite Mega Codec Pack, CoreAVC, Matroska Pack, QT Lite en Real Alternative. Maar niets helpt.

Iemand enig idee hoe dat ik 720p en 1080p goed kan afspelen zonder problemen?
 
Ik denk dat je het niet in de player moet zoeken. Eerder in de video of anders je hardware zelf.
 
Idd waarschijnlijk ligt het eerder aan je hardware die je gebruikt. Aangezien je al de bekende programma's hebt gebruikt. Heb je wel een goede laptop dat is het makkelijk. Dan heb je geen driver geinstalleerd voor je video kaart en zul je deze moeten installeren.
 
het slecht lopen doet idd vermoeden dat je pc niet snel genoeg is
heb je de specificaties voor ons, als het een merk pc is.. merk en type.

de groene stukken doen codec problemen vermoeden
en dat is niet zo gek met zoveel (lees: teveel) codecs
codecs zijn dingen die elkaar flink dwars kunnen zitten en het is nooit een goed idee om zomaar van alles te installeren.
verwijder alle pakketten en losse codecs (niet diegene die met windows meekomen)
en probeer dan eens af te spelen met vlc (deze gebruikt zijn eigen codecs)
 
Specs van mijn trouwe beestje:

- ACER ASPIRE 5715z

Intel Pentium Dual CPU T2390 @ 1,86 Ghz
3 GB RAM Geheugen
Intel 965 Express Videokaart

Normaal gesproken installeer ik alleen VLC en K-Lite Mega Codec Pack, maar dat werkte niet, dus heb andere codecs en prgramma's geprobeerd en dat liep dus ook niet vlekkeloos
 
Lijkt me toch wel goed genoeg. Dan is de videofile waarschijnlijk niet goed.
 
ik gok dat je vista hebt
dat draait al vrij zwaar en als je ook aero aan hebt staan wordt het misschien teveel
ik denk dat de videokaart net sterk genoeg is, maar ja decoderen met de videokaart dan moet het bestand weer aan allerlei standaarden voldoen.
voor decoderen met de cpu is deze misschien niet snel genoeg. (ik weet helaas niet zo heel veel van hardware.)
kijk eens naar het processor gebruik als de film speelt.
staat de harde schijf misschien erg vol??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan