UPC 60 Mbit erg traag (2,5 MB per seconde ipv 7 MB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldRol

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
44
Beste,

Ik heb de laatste dagen erg traag internet.
Ik heb 60Mbits van UPC, en normaal kom ik met downloaden op 7 MB per sec, kom nu maar tot 2,5 MB.
Ik heb UPC al gebeld, en zij hebben tot de router kunnen lezen dat er wel netjes 60Mbits binnenkomt.
In en aan de router is niets veranderd, zowel als bekabeling en instellingen.
Er hangen aan de router: 2 gigabit switches, met een bluray speler aangesloten, een WD media player, onze digitale TV ontvanger, 2 iPhones (WiFi) en een MacBook Pro (WiFi), 2 computers en een netwerk printer.
Zoals ik al zei, er is niets veranderd, en toch nu opeens, zo traag internet.
Ook als alles uitstaat en ik ga een speedtest houden met één computer aan, blijft het traag, dus het zijn geen achtergrond processen die opeens veel breedband wegpakken.

Ik heb nu de router een dag uitgezet, en hoop dat het beter wordt, maar hebben jullie enige tips?

Alvast mijn hartelijke dank.

Gr Ronald
 
als het bij elk apparaat is en niet bij 1 pc dan ga ik er vanuit dat er iets mis is in je router
 
Ik weet niet in welk postcode gebied je woont, maar in Apeldoorn was het de afgelopen 4 weken erg droevig

120mbit account en max 2MB/s

sinds eergisteren is het weer helemaal opgelost, blijkbaar heeft het iets te maken met upgrade van apparaten van UPC
Wat het precies is weet ik ook niet, helpdesk kon zoals gewoonlijk niets zinnigs vertellen behalve modem resetten wat ik zelf al 25 keer gedaan had

op een support forum van upc ergens kwam ik 3 weken geleden tegen dat het nog 3 weken zou kunnen duren. en inderdaad 3 weken later (gisteren dus) was het opgelost
 
Laatst bewerkt:
Ok, nou ik ga dan ook even wachten tot over een week of 6. Dan kijk ik even wat de snelheid tegen die tijd is.
Hartelijk dank voor alle reacties.

Postcode is trouwens 1521 (Wormerveer)

Groeten,

Ronald
 
Ik heb dit zelfde in Lelystad gehad, ik heb 7 maanden lang gebeld en gebeld - uiteindelijk heeft UPC het opgelost. In ons geval waren er nieuwe aansluitingen in de wijk en had de centrale (of wijkkast, geen idee) niet voldoende capaciteit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan