Synology NAS via externe poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

d216136

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
50
Ik wil mijn synology NAS ds110j benaderen via het internet.

Ik heb portforwarding ingesteld waarbij de interne en externe poorten hetzelfde zijn.
Ik heb 2 verschillende poorten (5000 en 7000) in gebruik genomen. 1 voor de nas webinterface en 1 voor de nas fileserver.

Als ik nu via het externe ip adres probeer de nas te benaderen (via een pc die in het interne netwerk zit waaraan ook de nas is verbonden) krijg ik een "Oops! Google Chrome could not connect to 87.xxx.xx.xxx:7000". Kan ik NIET vanuit het eigen netwerk testen met de externe verbinding.... en ... zijn daar oplossingen voor?

Als ik probeer in te loggen via een (blackberry) computer die niet via het interne netwerk met internet is verbonden krijg ik netjes een inlogscherm. Als ik vervolgens inlog, dan zie ik de mappen structuur van het filesystem maar klik ik vervolgens een map aan wordt ik opnieuw geprompt voor userid password.. en wat ik ook in vul... verder kom ik niet....

Iemand een clue? :eek:
 
Kan zijn dat hij inderdaad van binnenuit niet benaderbaar is. Ik neem aan dat je je files extern via FTP wilt benaderen? Met deze site kun je het testen:

http://ftptest.net/

Ook kun je uiteraard even iemand anders vragen (of via teamviewer bij hem zelf) testen of je NAS van buitenaf bereikbaar is, wel zo handig.
 
Laatst bewerkt:
.. het ging mij ook extern via http aangezien ik elders lang niet altijd ftp kan gebruiken.
Is daar ook een oplossing voor? Teamviewer is een optie maar dat moet je kunnen installeren.

Het probleem is dat als je wil testen of portforwarding en benaderbaarheid goed is ingesteld je beschikking moet hebben over 2 internet aansluitingen zodat je 2 externe ip's hebt...

Kan zijn dat hij inderdaad van binnenuit niet benaderbaar is. Ik neem aan dat je je files extern via FTP wilt benaderen? Met deze site kun je het testen:

http://ftptest.net/

Ook kun je uiteraard even iemand anders vragen (of via teamviewer bij hem zelf) testen of je NAS van buitenaf bereikbaar is, wel zo handig.
 
Kijk even goed naar welke beveiligingen je hebt ingesteld. Indien je voor veilige (SSL) verbindingen hebt gekozen moet je ook 5001 en 7001 open hebben.

Overigens zou de nas dan nog steeds via je externe IP benaderbaar moeten zijn. Ik zelf test via mijn eigen URL
 
Het kan zijn dat uw netwerk zo is geconfigureerd dat het Subnet niet correct aansluit op het Externe IP adres en het dus in confict is. Uw computer zal dan het externe adres gaan zoeken in uw lokale netwerk en zo dus geen reactie krijgt.

Een veel gebruikt IPadres range en Subnet zijn:
IP adres 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0
 
subnet?

Die subnet adressen heb ik nooit gebruikt.. ik begrijp de functie ook niet.. Mogelijk kun je me verder helpen. Ik gebruik intern ip range 192.168.7.xxx Heb ik ooit zo ingesteld omdat ik anders problemen kreeg met een vpn verbinding.

Wat kan ik nu met het subnet?

Het kan zijn dat uw netwerk zo is geconfigureerd dat het Subnet niet correct aansluit op het Externe IP adres en het dus in confict is. Uw computer zal dan het externe adres gaan zoeken in uw lokale netwerk en zo dus geen reactie krijgt.

Een veel gebruikt IPadres range en Subnet zijn:
IP adres 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0
 
De functie van een subnet is dat de computer weet waar hij de aanvraag moet verwerken.

Stel je voor.
Je werkt in een kantoor daar hangt een namenlijst. Je moet Frits hebben en deze staat op de interne lijst met nummer 210.120.120.122 Wanneer je dit belt krijg je geen reactie.

De fout ligt dan dat Frits op de verkeerde lijst staat en jij intern gaat zoeken terwijl hij in werkelijkheid extern in een ander bedrijf zit.
Als je dan een verkeerd subnet neem dat niet correct aansluit op je interne IP adressen reeks krijg je dus deze foutmeldingen.

De door het IANA vastgelegde IP adressen reeks die in het lokale netwerk gebruikt zouden worden (hoeft dus niet maar leid in de meeste situaties tot problemen als deze verschillen)
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

In prencipe zit u dus goed. gebruik daarbij wel het subnet 255.255.255.0
Als dit correct is ingesteld zou het moeten werken. als dit niet het geval is dan moet u het probleem ergens anders zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan