Switch achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
139
Hallo allemaal!

Ik heb thuis een netwerk met 2 computers, en wil deze graag uitbreiden met een 3e PC. De situatie is nu als volgt:

- Er is een router aangesloten op m'n modem
- PC 1 op de begane grond is direct aangesloten op de router
- PC 2 op de eerste verdieping is ook direct aangesloten op de router

Vrij eenvoudig dus, en alles bekabeld met UTP. De 3e PC die ik wil aansluiten staat ook op de eerste verdieping. Aangezien ik geen extra kabel wil leggen en ook geen extra gaten in het plafond wil boren was mijn idee om een switch te gebruiken en alles aan te sluiten zoals verduidelijkt in de afbeelding.

Kan iemand mij vertellen of dit zo gelijktijdig gaat werken zonder IP-conflicten etc?

Alvast bedankt :thumb:


6nxguv.png
 
Laatst bewerkt:
ik heb zo'n zelfde situatie als jou maar dan nog met router en 2 switchen ,werkt perfect hoor
 
ik heb zo'n zelfde situatie als jou maar dan nog met router en 2 switchen ,werkt perfect hoor

Dat is mooi! Zijn er nog dingen om rekening mee te houden zoals het soort UTP-bekabeling, switch, instellingen etc?
 
Let alleen op dat de switch niet default het zelfde IP adres heeft als de router. :)
 
Let alleen op dat de switch niet default het zelfde IP adres heeft als de router. :)

@wbontekoe: het gaat hier duidelijk om homegrade switches, dus niet om managed switches. :)
Ik voorzie dus geen problemen, zolang de topic-starter een simpele 100mbit/1000mbit switch koopt, in de (prijs- en specificatie-)sfeer die Bertus aangeraden heeft.

Tijs.
 
@wbontekoe: het gaat hier duidelijk om homegrade switches, dus niet om managed switches. :)
Ik voorzie dus geen problemen, zolang de topic-starter een simpele 100mbit/1000mbit switch koopt, in de (prijs- en specificatie-)sfeer die Bertus aangeraden heeft.

Tijs.

Agreed, maar ik denk ik meld het even. Zelfs de simpele sweex switches hebben tegenwoordig een IP (en waarvoooooor... ?) :shocked:
 
Om mee te doen in een netwerk bijvoorbeeld.
Ieder netwerk apparaat moet een ip adres hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan