foto's in elkaar schuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
ik wil voor het maken van een jaarkalender één maand met daarop twee in elkaar geschoven foto's. Dus als het ware in elkaar overvloeiende foto's. Hoe fiks ik dat. Op de pc heb ik uiteaard de Microsoft programma's en adobe photoshop cs2 alsook Magix Photo manager. wie heeft raad?
grt tom1
 
Als je bijv. Corel PaintShop Photo Pro. X3 hebt , krijg je automatisch zeer mooie onderdeel > Corel PaintShop Photo Project Creator < en zeer mooie jouw genoemde creatie kan je mee maken .... :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kan dat ook met de door mij genoemde programma's. Ik heb Corel PaintShop Photo pro. X3 dus niet.
 
:thumb: Oke dan ...weet je dus .... maar dan heb je ook nog '' Magic Photo Editor '' ( Geen gratis ! ) daarmee kan je eindeloos fiksen:D op jouw eigen wens twee of drie enz .. foto's bijmekaar zoals jij dat ook zelf wil :D ...
 
Laatst bewerkt:
ok, ik zal er eens grasduinen in die editor die ik pas een week geleden in huis heb
grt
tom1.
 
Tom1,

Het is ook niet moeilijk in Photoshop.
1. Open je 2 foto's in Photoshop
2. Selecteer foto1 (Ctrl+A) > Kopieer deze (Ctrl+C)
3. Ga naar foto2 en plak foto1 hierop (Ctrl+V)
4. Ctrl+T om eventueel de breedte en hoogte aan te passen aan foto2
5. Foto2 staat in aparte laag.
6. Voeg een laagmasker toe aan deze laag
7. Selecteer het laagmasker naast foto1 (op klikken)
8. Gereedschap Verloop
9. Kies een kleur in Voor- en Achtergrond
10. Trek een verticale lijn op foto1 (van links naar rechts) maar blijf +/- 1 cm van linker kant. Linker kant moet zacht overvloeien in foto2

Voeg eventueel een 3e foto in en herhaal vanaf punt 2 t/m10 maar dan lijn (verloop) trekken van rechts naar links.

Voorbeeld :
overvloeien.jpg


Groetjes,
Astra
 
Oeps!
Nu zie ik pas dat er een foutje staat bij punt 5.
Moet zijn :
5. Foto1 staat in aparte laag
Het laagmasker (punt 6) dus toevoegen aan foto1.

Sorry...

En nog iets: ik heb in het voorbeeld de standaard voor- en achtergrondkleuren Zwart/Wit gebruikt om het verloop te maken.

Astra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan