Reactie op thread 'info over overklokken'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waterkoeling.

Waarom zou het geen zin hebben?
 
Weet ik veel................
Weet je nog een site misschien waar ze dat ff haar fijn uitleggen enzo.
 
ik kom er even niet uit hoor ik heb dus mijn Duron Geunlocked hij was 1300Mhz nu is hij 1508Mhz

maar dit kon ook al toen hij locked was :S

ik kan op een of andere manier de multiplyer veranderen zie ik overal maar als ik dat doe dan blijft hij 1508 Mhz dus schiet ik ook niets mee op :S

iemand een idee hoe ik hem op 100FSB toch 1500kan krijgen ik heb een MSI K7T Turbo
 
Geplaatst door Muurhond
Hoe staat et met de overclocks? :D
Als je het echt wilt weten.:D
Hier niet goed.:(

Ga wel, als het goed, is van de week proberen een AMD 3000+ (water gekoeld) over te klokken.
Moet alleen nog de specificaties van de rest krijgen.
Dus als iemand nog tips heeft.:)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash

Als je het echt wilt weten.:D
Hier niet goed.:(

Ga wel, als het goed, is van de week proberen een AMD 3000+ (water gekoeld) over te klokken.
Moet alleen nog de specificaties van de rest krijgen.
Dus als iemand nog tips heeft.:)

Alsof je daar nu wat aan hebt. :D

Ik blijf bij me mening dat een overklok amper nut heeft. Vooral als et om vrij snelle ''hardware'' gaat.

Je merkt et alleen in de benchmarks. (scores) Speel maar es een zwaar spel. Dat merk je niet eens.
 
Het zal maar net van de overklok afhangen... Als je echt een hoge overklok hebt, merk je het _echt_ wel. Alles gaat een stukkie vlotter, ook het gamen.
 
Geplaatst door Steve
Het zal maar net van de overklok afhangen... Als je echt een hoge overklok hebt, merk je het _echt_ wel. Alles gaat een stukkie vlotter, ook het gamen.

Mwah. De nieuwste games draaien al perfect op een 2Ghz-je. Je mag uiteraard klokken wat je wilt, maar het spel zal niet erdoor merkbaar sneller door gaan lopen.

En wat is een hoge overklok? 300/400mhz? Zal een recent spel niet sneller gaan door lopen.

Maar ja, hoe games draaien, hangt van meer dingen af dan de cpu alleen.
 
300/400 MHz is nuts. Mijn 2.4B loopt nu op 3.4 GHz (da's 1 GHz) en de nieuwere 2.4C's komen nog een stuk hoger. En dat merk je echt wel, Windows start sneller op, laden van dingen duurt minder lang. En games hebben niet enkel een hoger cijfertje in het FPS-kadertje, het gaat echt merkbaar sneller. Zeker als je je videokaart ook nog eens gaat overklokken.
 
Zeker met goede koeling zoals een VapoChill / WaterChill of Prometeia Mach II :D
 
Waterkoeling that is. Met de boxed cooler ging 't overigens ook :)

Met de WaterChill zul je trouwens LANG niet zo hoog koemn als met de VapoChill of Prometeia, het is immers slechts een 'gewone' waterkoeling.
 
Geplaatst door Steve
300/400 MHz is nuts. Mijn 2.4B loopt nu op 3.4 GHz (da's 1 GHz) en de nieuwere 2.4C's komen nog een stuk hoger. En dat merk je echt wel, Windows start sneller op, laden van dingen duurt minder lang. En games hebben niet enkel een hoger cijfertje in het FPS-kadertje, het gaat echt merkbaar sneller. Zeker als je je videokaart ook nog eens gaat overklokken.

Ach, ik vind persoonlijk dat Windows-stuff niet sneller hoeft. Voor mij gaat et al snel. Et opstarten kan wat mij betreft sneller.

En het is tegenwoordig meer de videokaart die de games goed laat lopen of niet. Als je een 2Ghz hebt, zit je goed en heeft een OC amper nut. Voorbeeld is HL2 en Doom3. Beide behoren ze tot de zwaarste spellen die straks op de markt zijn. Zonder een flinke videokaart speelt et niet lekker. De cpu wordt alleen aardig belast bij/voor de physics in die games en voor de rest blijft et daar bij.

Een oom van mij heeft een P4 2.6ghz (niet OC-ed) die ik zelf heb ingericht. Dus daar draait alles al zijn optimaal. Enigste verschil dat ik merkbaar zie, is dat je sneller in Windows zit en dat de games iets soepeler lopen. Maar dat komt omdat hij een snellere videokaart heeft dan mij. Ik denk ook zelf dat je ook dat verschil niet ziet als ie was OC-ed naar een 3.4ghz, zoals in jouw geval.

Ik hou het erbij dat je het verschil merkt als et puur aankomt op scores in benchmarks.

Kan er nix anders van maken. :D
 
Laatst bewerkt:
Steve: idd maar zo'n WaterChill is wel een stuk goedkoper :D

Ik heb wel eens zin om een Celeron 2,6 GHz te proberen. :D
Ook al is zo'n processor een stuk langzamer dan een P4.
Speel er toch weinig games op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan