Ondertiteling aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonardk

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
32
Hallo,

Ik heb een dvd speler waar ik via usb aansluiting of sd card films mee afspeel op mijn tv. Ik zet bij deze films ook vaak ondertiteling. Nu speelt de dvd speler de ondertiteling heel slecht leesbaar af. In het beeld en donkere letters waardoor de helft vaak niet te lezen is als er een donkere achtergrond in de film zit.

Heeft iemand enig idee hoe ik de ondertiteling aan kan passen? Lettertype en kleur?

Binnen de instellingen van de dvd speler kan ik niks vinden. Misschien kan ik het op de computer al aanpassen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr, Leonard
 
nee dat gaat niet lukken met een losse srt
de software van de dvd speler bepaalt hoe de ondertitel er uit ziet.

wat je wel kan doen is de ondertitel in de video bakken, dan maakt deze onderdeel uit van de video en kan er niet meer uit.
voor een avi kan dat bv met virtualdub
 
misschien kan je ze proberen aan te passen in kladblok maar waarschijnlijk zal turn gelijk hebben

rechtermuisknop op srt file en kies voor open met en dan kladblok

daar kan je het lettertype en grote aanpassen

weet alleen niet of het werkt op je dvd speler
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik had beide mogelijkheden al gebrpobeerd. In kladblok aanpassen werkt niet en in Virtualdub werkt wel maar ik vind het zo lang duren. Nu moet ik ipv een ondertiteling eronder plakken en binnen 5 minuten film kijken eerst een uur of meer wachtten voordat die ondertiteling in de film zit gebakken.

Is er geen snellere manier?

Gr, Leonard
 
je computer aansluiten op je tv via hdmi of dvi of vga of s video

als je een van die aansluitingen hebt dan kan je dat doen en dat is een stuk sneller dan elke keer je film kopiëren naar je usb stick en met virtualdub subtitles erbij te zetten
 
Laatst bewerkt:
Dat was inderdaad erg handig geweest maar helaas niet mogelijk. Deze optie heb ik ook al uitgebreid uitgevogeld. Daarom heb ik nu deze dvd speler aangeschaft waarmee ik via usb films kan kijken.
 
en hoezo is dat niet mogelijk dan ?
 
Omdat ik een te oude tv heb. Alleen scart aansluiting. Dit is wel misschien mogelijk maar wordt erg duur.
 
dan kan het wel via de s-video dan moet je een scart plug kopen daar sluit je de s-video op aan

alleen moet je computer natuurlijk wel s video hebben

als je een desktop hebt zou je voor niet al te duur een videokaart kunnen kopen als je die aansluiting niet bezit en sommige laptop hebben ook nog een s-video aansluiting

je beeld zal niet heel mooi zijn maar met filmpjes en series kijken is het prima te doen

EDIT :

Screenshot : Zo Ziet S-video Er Uit
 
Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad kunnen. Maar de oplossing voor de dvd speler blijft dus achterwege?
 
nee die zou ik niet 123 kunnen oplossen denk toch dat je de ondertiteling er in moeten branden met virtual dub

dat het langzaam gaat zou misschien kunnen liggen aan je computer

ik zal wel even kijken of ik misschien iets anders voor je kan vinden

en is de ondertiteling alleen slecht te lezen van de usb of ook bij orginele films ?

je hebt met kladblok echt het lettertype gewijzigd en de grote en opgeslagen ?

en welke dvd speler gebruik je merk + type
 
nee die zou ik niet 123 kunnen oplossen denk toch dat je de ondertiteling er in moeten branden met virtual dub

dat het langzaam gaat zou misschien kunnen liggen aan je computer

ik zal wel even kijken of ik misschien iets anders voor je kan vinden

en is de ondertiteling alleen slecht te lezen van de usb of ook bij orginele films ?

je hebt met kladblok echt het lettertype gewijzigd en de grote en opgeslagen ?

en welke dvd speler gebruik je merk + type

en waar download je srt misschien dat die site ze wel verkeerd aanlevert

ik gebruik subscene voor films en voor series bierdopje zoek maar op via google
 
Hey, De ondertiteling is bij originele films perfect. Het gaat hier echt om de films die ik afspeel via de usb en waar ik zelf ondertiteling onder heb gezet.

Dvd speler is Marquant mdvd-12 HDMI 1080p Ultra dvd player

Ik heb met kladblok verschillende lettertypes en groottes geprobeerd. Op de tv blijft het allemaal hetzelfde lettertype grootte en kleur.

De ondertitels haal ik van ondertitel.com en nlondertitels.com

Ik heb ook met subsync de bestanden opgeslagen in een ander bestandsformaat *.sub en mdi? dacht ik. Helpt ook niks helaas.

Het is een lastig parket!
 
ik denk dan toch dat de dvd speler het probleem is

marquant is ook een budget merk en dat kan je aan dit soort dingen merken

ik denk dus dat er niet veel valt te doen dan de ondertitels inbakken

je kan via google natuurlijk ook andere manieren proberen in plaats van virtual dub

Google Zoek Opdracht

in het engels zal je waarschijnlijk wat meer resultaten tegen komen
 
een srt is gewoon een text bestand en als je veranderingen maakt met kladblok dan verander je alleen een instelling op je pc, het bestand blijft gelijk.
zet maar eens het lettertype heel groot >> opslaan op usb >> andere pc >> letter is normaal.
het maakt dat ook niet uit waar je de srt vandaan haalt (voor dit probleem).

het omzetten met virtualdub duurd inderdaad ff, dit komt omdat de hele film hercodeert wordt,
goed hercoderen kost een hoop rekenkracht en dus tijd, hoe sneller je pc hoe sneller het hercoderen.
ik heb wel eens een progje getest wat snel hercoderen beloofde, het ging idd heel snel
minder dan 10 minuten, het zag er ook niet meer uit
alleen maar strepen, blokken en wazig.
je kan er trouwens ook een dvd van maken, maar ook dit kost tijd voor hercoderen

de oplossingen lijken dus allen hardware matig te zijn:
1 andere dvd speler
2 kabel van pc naar tv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan