usb speelt sommige mp3 bestanden wel en sommige mp3 bestanden niet af in auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske25

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
38
Wie kan mij helpen?
Ik heb een Toyota Yaris, en originele usb aansluiting mp3. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Sommige mp3 nummers speelt hij wel af en sommige niet. Heb gecontroleerd of het niet per ongeluk flac nummers zijn. Maar dit is niet het geval. Wie kan mij vertellen waar dit aan ligt.
Het zijn gedownloade bestanden. Maar op de computer speelt hij alles af, zowel de stick als origineel, in de auto speelt hij de ene wel en de andere niet.
Alvast bedankt voor enige positieve reactie.
 
Hmm, dat is erg moeilijk uit te vinden als je niet zelf zo'n radio heeft. Enige dingen die ik kan bedenken is encoding op VBR (variable bit rate) of de aanwezigheid van id4 tags waarmee de radio niet om kan gaan. Staan ze allemaal in dezelfde directory op de stick? Ik neem aan dat het altijd dezelfde nummers zijn die niet werken? Als je op de stick alleen een paar niet-werkende files zet, werken ze dan nog niet? Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het de stick of het type file is.

Problemen met tags en VBR kwamen in het verleden nog wel eens voor, maar geen enkel apparaat wat ik zelf heb gehad de afgelopen 5 jaar heeft er nog problemen mee gehad.
 
Als je regelmatig nieuwe muziek erop zet lijkt het mij het makkelijkst als je de nummers met een audioconverter naar een auto-ondersteunt type converteert. Heb je ook geen gedoe met kijken of die werkt in auto enz. Kies een converter uit waar je kan kiezen waar je ze wilt gaan opslaan, in dit geval je usb stickje.

Dit zou moeten werken.
 
Als je regelmatig nieuwe muziek erop zet lijkt het mij het makkelijkst als je de nummers met een audioconverter naar een auto-ondersteunt type converteert. Heb je ook geen gedoe met kijken of die werkt in auto enz. Kies een converter uit waar je kan kiezen waar je ze wilt gaan opslaan, in dit geval je usb stickje.

Dit zou moeten werken.
Enig idee van het soort type audioconverter? Ik kan downen, maar heb niet veel verstand van converters. Alvast bedankt.
 
On principe zijn ze allemaal goed, zolang ze maar aan je verwachtingen voldoen met kwaliteit. Ik zou zeggen: probeer er eens een paar uit, en kies er eentje die jij fijn vind werken.
 
On principe zijn ze allemaal goed, zolang ze maar aan je verwachtingen voldoen met kwaliteit. Ik zou zeggen: probeer er eens een paar uit, en kies er eentje die jij fijn vind werken.

Misschien een domme vraag, maar wat heb ik aan een converter als het al een mp3 bestand betreft? Moet ik m dan van mp3 naar mp3 converter? Heb nog nooit met een converter gewerkt, dus sorry voor onkundigheid
 
Omdat je binnen mp3tjes ook weer verschillende eigenschappen hebt, waardoor jij dus sommige bestanden niet kan afspelen. Met het converteren maak je die allemaal aan elkaar gelijk, in een auto-ondersteunend formaat.
 
Sorry voor de late reactie, maar zat midden in de grote schoonmaak. Ik heb inmiddels AVSConverter gedownload en een mapje geconverd. Maar het werkt nog niet. Misschien ook omdat ik niet weet naar hoe ik het moet converter. Ik kan bij MP3 kiezen voor aangepast, MP3, beste kwaliteit, goede kwaliteit, normale kwaliteit. Heb net MP3 gedaan, maar na testen geen resultaat.
Ik weet echt niet welke converter ik het beste kan gebruiken en hoe zoiets werkt.
Kan iemand dat in jip en janneke taal uitleggen of ben ik dan echt te ...dom?
 
Sorry voor de late reactie, maar zat midden in de grote schoonmaak. Ik heb inmiddels AVSConverter gedownload en een mapje geconverd. Maar het werkt nog niet. Misschien ook omdat ik niet weet naar hoe ik het moet converter. Ik kan bij MP3 kiezen voor aangepast, MP3, beste kwaliteit, goede kwaliteit, normale kwaliteit. Heb net MP3 gedaan, maar na testen geen resultaat.
Ik weet echt niet welke converter ik het beste kan gebruiken en hoe zoiets werkt.
Kan iemand dat in jip en janneke taal uitleggen of ben ik dan echt te ...dom?



WEet niet of na een jaar het probleem is opgelost, maar ik heb zelfde probleem.. Ik ga strax ff zelfde bestand proberen op een andere USB.. Miss doet hij het dan wel .. :D
 
In dat geval kijk ook even naar de bitrate. Niet alle spelers kunnen bijvoorbeeld 320kbps afspelen.
 
Ik weet het al (bij mij tenminste) ik doe altijd muziek downloaden.. maar soms ook via Youtubedownloader video downloaden en dan converten naar MP3.. al deze bestanden via youtube werken niet :O. misschien dat ook probleem was bij Tieske25, maar dat weet ik niet..

Gr. Frank
ps: heb niet geprobeert op andere stick omdat ik er vrijwel zeker van weet dat het bij mij dit het geval was.
 
En met deze (mogelijke) oplossing gaat er nu een slotje op dit topic.

Dit topic is gedateert, m.a.w. het is ouder dan drie maanden en mag dus met rust gelaten mag worden. Ook is het niet de bedoeling in andermans topics zijn/haar probleem te plaatsen. Probleem en eventuele oplossing hoeft immers niet hetzelfde te zijn. Dit topic wordt nu overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken);)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan